Lördagmorgon

Och bara lilla jag vaken, eller lilla och lilla, har fasen gått upp 8 kilo på dom här veckorna och fler lär det bli om inte buset i min mage slutar längta efter en massa konstigheter hela tiden.

Barnen snusar gått i sängarna, storbus i min säng eftersom pappan var på äventyr igår och lillfis i sitt rum, inte helt utan vilda protester igår....

Barnen var nere vid stenarna igår och sprang, sprang och sprang, runt ikring. Perfekt att göra av med lite energi precis innan man ska hoppa i sängen. Jag sa innan dom gick att : - När ni kommer hem igen kommer ni upp på en gång!
Hade räknat med otaligt tjat och tjuriga barn som vägrade, men i bland blir man överaskad. Båda två kom upp genast och svidade om till nattkläder, kröp ner i sängarna och vi bunkrade upp med chips och dipp och päronfaf!

Eftersom min energi inte räcker till något alls nuförtiden så var jag mer än glad åt att båda somnade innan klockan 22, det betyder nämligen att så kan även mamman göra. Surt att jag missade slutet av Criminal Minds bara...

Idag blir det väl till att fortsätta med operation "bli klar med sovrum", eller I Hope, iallafall. Pappan var ju som sagt på äventyr igår så jag kan tänka mig att han är duktigt bakis idag. Vi får väl se när han ringer och vill bli hämtad.

Är så sugen på att få allting klart, köpa värmepump, soffa, tv bänk och inreda både vardagsrum och sovrum... Ingen som har ett par tusenlappar till övers?

Får önska mig en massa bra och ha saker i present, det är ju faktiskt inte många veckor kvar till födelsedagen nu!

Nähä ordbajsat klart nu så man kunde röja lite innan bebisarna vaknar? Eller lägga sig i sängen och hoppas att minibuset där inne vill göra sig hörd med ett par buffar=)

I vilket fall Tack och Hej!!!



ps, min lilla dotter vaknade precis, rufsig i håret, med rosa/bruna knästrumpor, turkosa trosor ocg rosa bikinibh med vita prickar, jag tror inte det finns en chans för henne att bli mode ikon senare i livet...ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0