Jag behöver

Eller behöver, vill ha egentligen,,,Massor med saker, en del mer nödvändigt än andra och det är svårt att prioritera det nödvändiga mot det onödiga.

Jag behöver:
En ny soffa ( eftersom mamsen behöll den gamla)
Tv-bänk
soffbord
en emmaljunga liggkorg
ett babyskydd med basenhet
Gardiner
en liten platt tv

Jag vill ha:
nattduksbord
ny sängstomme
massor med nya kläder
förvaring
nytt köksbord och stolar (kommer ALDRIG hända)
en grön rund sittpuff
en rosa rund sittpuff
en grön luddig matta
2 mindre platt tv

Jahaja, det var lite av önskningarna synd att man inte hade ett par miljoner att slösa bort!!!

En värmepump blev införskaffade igår iallafall, även om den inte blir inkopllad förrän till helgen, med lite tur, kanske jag ska tillägga. Så kanske, kanske kan vi byta sovrumm i helgen också,,,

Igår målades dom sista golvlisterna iallafall och spikades dit inte mindre än TVÅ gånger. Först av mig, och sedan bortslitna och omspikade av min kära sambo när han kom hem och såg förödelsen. Det var kanske liiite snett, men vad fasen vem går och kolla golvlister i världens sneaste rum med vattpass? Gnällspik sa jag!!!

Jag får väl hålla mig till det eviga målandet och städandet istället, och sedan ta skället för att alla verktyg är spårlöst borta (i sin låda!)

Det är NÅGON som behöver en snickarbod, nån som har en till övers?

Nehe nu var det höhg tid att köra barnen till dagis, tanka, handla, tvätta, vika tvätt, slipa lister, måla fler lister och diska!!!
Vem har sagt att man är sysslolös när man är arbetslös? Undrar hur jag ska hinna fixa allt på bara fem timmar med den här jäkla foglossningen som bara blir värre och värre?

Nej just det jag skulle ju börja med att köra barnen och då behöver som kläder,Vi ses!

Kommentarer
Postat av: cicci

man kanske inte ska blogga när klockan är för tidigt, finns det ett ord som är rättstavat?

2010-09-22 @ 10:35:49
Postat av: Anna

jag vet inte det har inte blivit så bara :)

2010-09-23 @ 20:05:26
URL: http://annarodas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0