Tisdag nu igen

Ja även denna vecka innehöll en tisdag, för övrigt den sista lediga tisdagen på vääldigt länge!!!
Jag börjar ju att jobba på måndag, som TPU-resurs på Kraftstationen, mitt drömjobb dessutom. Hoppas bara att kroppen håller ihop dom här sista månaderna av graviditeten och att bebis fortsätter att växa ordentligt därinne!!!

Har varit hos barnmorskan och agerat nåldyna igen, tredje gången som behandlingen mot foglossningen sker ch tro´t eller ej men det har faktiskt hjälpt, inte till ett tillstånd av absolut smärtfrihet men det har lindrat dom dagliga plågorna betydligt, även fast jag var så skeptisk till behandlingsformen för tre veckor sedan. Jag tänker mig att jag ska vila den här sista veckan av ledighet, men känner jag mig själv rätt så lär det inte inträffa, vill ju inte gärna på i ett loppbo och hur mycket jag än städar och håller på så ser det ändå ut som skit redan till morgonen efter. Hmm kanske ska anställa nån slags städtant, det är nog det jag absolut INTE ser fram emot till nästa vecka och de närmsta månaderna, hur sjutton jag ska hinna med mitt hem och barnen också.
Det blir sjukt långa dagar framförallt för dom små, sedan hem och laga nån slags mat innan alla stupar i säng. Min kära sambo har ju blitt placerad i Kista på obestämd framtid så där lär man inte få nån hjälp alls, antingen pendlar han och åker 5 på morgonen och dyker upp hemma igen runt 20 tiden på kvällen beroende på trafiken eller så sover han borta i veckorna. Pest eller kolera för min del, men han skulle nog må bättre av att bo borta i veckorna. OM nu hans chef fixar något boende åt stackarn. I sådana lägen får man krasst sikta in sig på den kommande lönechecken och inget annat, livet får stå på hold och så får man ägna barnen extra uppmärksamhet på dom lediga dagarna.

Tiden fram till DO-DATE lär ju bara flyga fram iallafall och ungarna kanske får en julklapp eller två extra i år när vi har två inkomster för ovanlighetens skull, det var ju hundra femtio år sedan sist...

Tänkte bara köra en snabb update för datorn ska snart lämnas in på service och när den kommer tillbaka är det ingen som vet....

Puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0