Vilket jädra krångel

Det här med att beställa kök från ett visst lågpris företag verkar fan inte vara det lättaste. Planerade ett kök i flera månader, så kom den dagen då det börjar bli dags, skriver av alla artikelnummer från home plannern och för in på deras hemsida.Så långt är allt ok. Jaha dags att betala då! Nej se den gubben gick inte för min sambo var helt plötsligt inte kreditvärdig!!!

Nehe bara att lösa problemet då.

Dagen efter:

Ändrar lite artiklar som jag redan hunnit ångra och lägger in alla nya på hemsidan igen, klickar i att betala med VISA, men nähä då ligger just den sidan nere för uppdatering.
FITTA....

Åker till ickenämnda men inte så svårgissade varuhus för att kolla in köket och lite annat skit. Åh titta hemleverans och 200 billigare än att beställa online.. perfa det är taget.
"MEN då måste du själv plocka ihop varorna och släpa dom till leveransstället."

Såg fem fullvuxna familje medlemmar med överlastade vagnar som försökte sig på det projektet. Jag besparar min mor det slitet och tänkte att jag gärna betalar 200 extra för att slippa skiten. Man vill ju inte hata köket innan det är uppsatt.

Kommer hem efter en heldags knallande, grillar och njuter av finvädret. Hela huset är fullt av folk så jag tänker att man lika gära kan beställa dagen efter.

TREDJE DAGEN på projket beställa kök:

Har ångrat mig igen (hur är det möjligt efter så många månaders planering?). Skriver av alla nya artikelnummer. Lägger in dom på hemsidan. Klickar i "betala med VISA" och nu så, din order behandlas,,,,
Men nej den gubben gick inte, "Ditt kort är inte giltligt!!!!"

VAD ÄNDA IN I HELVETET....

prövar 7568 ggr men icke sa picke, ringer bank på telefon och jo alla pengar sitter där dom sitter. What a fuck!!

Nej nu faan är jag irritert, Ringer kundtjänst på företaget som jag inte nämnt och undrar hur fan det är möjligt... "Jo vi kan inte skicka faktura till privat person( min sambo som inte var kreditvärdig) och har du Swedbank Visa så har dom spärrat för näthandel. Du får ringa banken"

Jag i upplösningstillstånd ringer bankfan. "Vi har stängt över pingst återkommer på måndag"...

Jaha, nej men jag ska ha ett kök nu så jag knatar väl in på internetbanken då och fixar... Eller nej för batteriet i fittdosan är svagt och vill knappt fungera.. Lyckas ta mig in och känner att nu, nu är segern nära. Eller inte igen.
För det stod på latin och jag fattade inget...


Kul med nytt kök!!!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

haha jo men det är inte mitt fel att vi har mega mycket att göra :(. Alltså jag måste ju veta vart jag ska också. jag kan ju inte vägen utantill :O. men när jag har listat ut vägen dit så kommer jag farande :D

2010-05-24 @ 08:29:21
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/
Postat av: Den andra lillasystern

Haha livet är bra jävligt ibland, själv börjar jag snart klättra på väggarna... borde nog ta tag i förrådsprojektet så jag kanske känner mig lite vettig... men det är så tråkigt när det inte finns några pengar till hyllorna jag vill ha därute... så då blir det bara den tråkiga biten att rensa och sen blir det ändå ingen ordning...



köpa en bunt trisslotter kanske... hmmm

2010-05-24 @ 17:19:56
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: cicci

Det är inte svårt alls faktiskt. Du kör genom trafikljusen vid farmors lägenhet och raktfram

(i stället för till vänster vid affären)

Förbi alla nybyggda hus och ganska långt på den vägen, efter en stund kommer det en lada och en massa hästhagar, där finns en avtagsväg till vänster som går under en tågbro. Den ska du svänga på och köra rakt fram på, uppför en liten backe och vidare. Det kommer en bro till som du åker under. sen tror jag du känner igen dig, våran väg kommer efter ca 4-5 km....

Välkommen

2010-05-25 @ 12:18:54
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0