söndag

Härliga söndag!!!
Eller ångestsöndag som påminner en om allt man borde ha gjort under helgen... men men, som en kär vän sa idag. Just det lilla orden i dubbelbemärkelse får sopa undan så mycket här i livet!!!

I morgon är det iallafall måndag igen, tyvärr den sista måndag jag kommer se fram emot på länge. Jag går ju på sista veckan på praktiken och det skapar en ångest jag inte vill nämna eller ens försöka känna lite på. Hu kommer grina floder när min sista dag där är kommen.


Helgen då!: Fredag är tydligen sovardagen på veckan, själv klappade jag ihop klockan 19 av ren utmattning. Förrutom ett avbrott på en timme då hysterika=Mysan härjade klockan 22 ,så fick jag sova till nästan 11 på lördagen. Jag och Lucas pyste in till stan för att handla lite kläder till honom. Det blev ett par jeans, en t-shirt och två munktröjor. Kul att dom glömde ta bort en färgpatron bara så det blir till att åka tillbaka till affären. Just det ett spidelmannenparaply och bälte blev det ju också,,,
Mamman fick en ny BH (Lucas rodnade inne på Twilfit för alla dockorna var nakna) och sju par strumpor. Wiihoo bara en hel garderob kvar att förnya.

Väl hemma igen möttes vi av Pappa och My som njöt av vårvädret ute på tomten. Jätte skönt att sitta på trappan och glassa med en kopp kaffe medan ungarna blötte ner sig.
Lucas plockade ner lite leksaker som han hade snöbergsklättring med, Mysan hängde sig över axeln och frågade:
-Vem e det?
-Ben 10, svarar Lucas
-Aaaa, vem e det?, och pekar på samma gubbe.
-Ben 10, svarar en irriterad Lucas
-Aaaa, vem e det? undrar lilla damen för tredje gången.
- Men varför hör du inte vad jag säger? Har du knäck i lurarna eller?

Hmm undrar vem som kan ha sagt så nångång tidigare???

Lilla Amelia och farbror har vart här hela helgen också, fullt ös medvetslös, precis som vanligt när lilla damen är i farten. Men den här gången var det mest Farbror som retade vansinne på hela ligan, mest eftersom lagom till hemfärden började nalkas så insåg han att bilnyckeln var borta. Tre svettiga gubbar och tre tjatiga barn ca 2 timmar senare gav alla upp och extra nyckeln plockades fram...

Så har min helg sett ut..
Tack och godnatt//Hesse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0