Dagarna går fort

Speciellt när man har kuligt.

Tänk att sommaren redan är här? Ja, inte just idag då himmlen är väldigt grå och regning men föregående vecka har ju vart toppen.

I fredags hade vi fin besök av Jenny och barnen, dom kom med bussen och vi tog en promenad ner för att möta upp dem, knatade hemåt och stekte pannkakor medan vilddjuren röjde loss på tomten. Uppsakattat med pannkaka efter en stunds busande. Jag mitt klant kunde inte hålla tassarna borta och fick lida för det som vanligt. Faan pannkaka är ju så gott, Särskilt när man inte får äta det!
Barnen badade i poolen och cyklade fram och tillbaka. Dom skulle visst till skolan hörde jag. LillKillen lekte mest med Bum-Bummen, relativt ointresserad om vad de andra barnen hade för sig.

Jag och Lucas skjutsade hem kompaniet och passade på att gå på stan en snabbis i sista minuten. Sedan var det bara att bege sig hemåt och hjälpa till att måla lister och dörrfoder, trodde jag, det var nästan klart när jag kom upp på gården...

Robban med familj kom på kvällskvisten, gissa vilka som blev lyckliga då?

Hela lördagen lektes det med kusin Amelia, eller det försöktes iallafall, hon kunde inte låta bli att slita Mysan i håret eller att klappa till henne om hon kom för nära. Och alla vi som känner min dotter vet att det ledde till illvrålet hugo, som om Amelia stack kniven i henne.

Dom åkte hemmåt fram på eftermiddagen och vi åkte in till stan för att handla lite, det slank ner en köttbullsfilm också.
Hemma igen fick pappan spika lister medan jag och barnen tittade på "Det regnar köttbullar", mycket rolig film, det gick om både en och två gånger innan det var dags att natta...

Så söndag då, asvarmt och underbart, bakade lite färska scones till frulle, kokade ägg och dukade fram allt. Väckte min fina familj som var på det allra värsta morgonhumöret...
Fick ett obligatoriskt "-Blääää, vad äckligt, det där tycker inte jag om" av Lucas som nöjde sig med en äggvita till frukost...
Pappan uppskattade frukosten iallafall.

Åkte till mamma under dagen. Satt i parken och Andreas, Algot och Dennis kom ner och gjorde oss sällskap. barnen lekte jättesnällt.

Det var helgen det, nu fick jag bråttom som vanligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0