Torsdag

Lucas skuttade upp ur sängen redan kl 7 och ville åka till dagis på en gång, dels för han har fått grön hårspray och dels för att han kommit överens med fröken om att visa och berätta om sin nyaste Ben 10 gubbe -Träskeld.

Jag fick lugna honom med lite Kung Fu Panda (så lugn man nu kan bli av det) och en frukostmacka utan kanter med skinka på, också utan kanter.... Hmmm ett tips till andra: Börja aldrig med bortskurna kanter! Lucas vill inte ens äta polarbröd med kanter även om mackan från början är kantfri!

Mysan var segare att få upp på morgonen men efter lite prat om klänningar så studsade hon också upp ur sängen. det gick finemang att äta lite yoghurt (note to my self: INHANDLA MER) hon som annars sitter i timmar och surar över en smörgåsbit...Men allt var inte frid och fröjd, Lucas envisades med att träna lite Kung Fu på sin syster och fick in en high-kick-flip spark, den nuddade iofs knappt men alla som känner min dotter vet att det räcker för att mistluren ska starta. Dessutom var det BARA pappa som skulle lämna henne idag. BARA pappa, ALDRIG mamma!

Ovanligt, nej inte särskilt, och det gör inget heller. Har accepterat att barnet sitter fast med sin far och att mamma för det mesta är ful och dum, även om jag bara råkar gå förbi. När pappa jobbar är jag ändå finast och vackrast och en prinsessa...

Eftersom vi kom iväg väl tidigt i morse så fick Mysan följa med och lämna storebror, spännande om man fick hålla i sin papput krampaktigt och ingen pratade med henne. Inte lika roligt att båda skulle lämna henne. Pappa fick gå först och sedan efter lite pip och kläng fick mamman också vinka genom fönstret.

Hon var så nöjd och glad över att få vara med och äta idag också så jag är övertygad om att dom sura minerna försvann när min ryggtavla försvann...

Jag och pappan återvände hemåt igen, dags att fixa och dona lite. Röja ur nästa rum samt allt det vardagliga, tvätta, diska, dammsuga, bädda, plocka....

Det spelar liksom ingen roll hur mycket man än fixar och donar mitt hem blir aldrig rent, ser inte ens lite städat ut när det är klart. Hmm? Undrar hur det kommer bli med en liten också? Återstår att se antar jag..


Puss och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0