Surt sa räven

Tyckte i början av veckan att det var lite jobbigt att börja ställa klockan igen efter flera veckors slö/slapp stil men tydligen har jag en egen väckarklocka i kroppen för det är omöjligt att sova på morgonen. Tur att resten av familjen inte har samma problem iallafall...

Vi har kommit till dag 3 på inskolningen på de ny förskolorna och än så länge går det toppen. Var lite orolig att Mysan skulle få knäppjuck igår och vägra släppa sin pappa men det hade gått alldeles förträffligt. En gång hade hon frågat sin fröken vart pappa tagit vägen men nöjt sig med att han gått en promenad och drack lite kaffe.

Vilken vardagslyx förresten att få ha 1½ timmes ensam tid mitt på dagen med sin sambo! Bara att åka och strosa lite i affären utan att oroa sig för att barnen ska välta något eller få ett utbrott över något... Jättehärligt! Undrar vad man ska passa på att tillbringa tiden med idag när det dessutom är 3 timmar?

Igår när vi kom tillbaka så plockade vi upp Storbus först, hans förskola ligger 30 m innan Mysans och dom barnen var dessutom ute. Han Har funnit så bra redan, fast jag trodde inget annat. Han är väldigt social av sig och brukar hitta nya kompisar i varje park man stannar vid.
Han tyckte det var jättespännande att få följaa med till syrrans dagis och far runt som en virvelvind därinne för att kolla in alla skrubbar och vrår. Mysan var mest sur för hon ville äta mat med de andra barnen.
-Jag e så hunglig!!!!

Jojo det märkte man ju när vi kom hem, två kassler strimmlor och tre skedar potatismos (för damen kunde ABSOLUT inte ens smaka på riset).

Sedan flöt resten av dagen bara på. Städade lite, pappan besiktade bilen, Jag och Lucas tog en fika hos Jenny och bjöd på kokosbollar som barnen bakat, handlade lite sedan var det typ dax för kvällsmys och nattinatti.....

Så nu är det  bara nio minuter kvar tills jag skulle ha gått upp, en kaffe till och sedan försöka pränta in i huvudet allt jag MÅSTE avklara innan dagen är slut. Fixa arbetsgivar intyg och boka en ultraljudstid!!!

Tack och hej

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej älskade kusin! blir så glad när du skriver att allt går bra för barnen:-) kul! Hur mår du då? fortfarande lika trött? vi har fullt upp nu med packning till huset och alla pissiga papper som måste fixas, hatar sånt sen är ju lilla jag själv i veckorna så det är jag som fixar de mesta här hemma nu! På Fredag får vi nyckeln till vårt underbara hus:-) ska bli så jäääkla skönt och slippa den här lägenheten... och kunna sitta ute på tomtenvi måste ses sen när allt lugnat ner sig efter flytten... då får du komma förbi på fika! ta hand om er! hälsa familjen! Stor Kram

2010-08-25 @ 11:25:27
Postat av: cicci

Jag kommer mer än gärna på kaffe när du känner att du orkar med. kan iofs sitta på en banankartong och dricka ur plastmugg... Hör av dig!!! Puss

2010-08-25 @ 13:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0