Jaha nu igen då

Så var man ute på den hårda arbetsmarknaden igen då, även om jag inte tänker stressa ihjäl mig för det. Tycker jag förtjänar lite lugn och ro nu så kanske den här jävla tröttheten lägger sig snart.

Var hos barnmorskan idag,inskrivningsdags om än lite sent. Lucas fick följa med även om han var mest intresserad av leksakerna. Han tyckte det var hemskt att mamma fick så många sprutor (försök till att ta lite blod, men det gick ju inte) och att det var skitäckligt att jag kissade i en mugg. Sedan ritade han dinosaurier till BM medan vi lyssnade på bebisens hjärtljud.
Efter 1½ timmes gaggande var han bra trött och ville ut till bilen där kinderägget väntade. På vägen ut så hade vi en konversation:
Jag: -Hörde du det där ljudet från magen?
Lucas: -Ja, vaddå då?
-Vet du var det var som lät?
- Ja det var väl en bebis kanske?
- Ja, precis, det har du rätt i.
- VA? Ska vi få en bebis till???
- Ja vi tänkte det.
- Jaha, hoppas det blir en bror eller en tjej....

När vi kom hem sedan berättade han för pappa och Mysan att det fanns en bebis i min mage och att jag fått sprutor hundra gånger och kissat i en mugg...

Så var det med det, inga krusiduller eller hysteriska utfall över att dela mamma och pappa med en till. Än så länge ska jag kanske tillägga...

Hoppas,hoppas nu bara att den lill* kan trivas där inne i 24 veckor till bara....

Kommentarer
Postat av: Sara

Så enormt söt han är :)

Jag längtar till imorgon när ni kommer och hälsar på... saknar er så! Håller tummarna för fullt att allt går bra med den lille ;)



Kramis

2010-08-11 @ 17:26:13
URL: http://sararodas.blogg.se/
Postat av: fia

MEN MEN VA ska ni ha en TILL!!!!!! åå va KUL GRATTIS när blir detta då??? vilken vecka är Ni i KRAM

2010-08-12 @ 20:05:28
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: cicci

Vecka 16+0 idag och tiden går SJUKT sakta vill jag lova...

2010-08-17 @ 09:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0