God morgon

Klockan är nio och buset i full gång, trots djup hosta från båda barnen...
Båda barnen började hosta i söndagskväll, fast det är väl inte så konstigt när dom varit ute och lekt precis hela påsken. det har ju varit varmt och splen har gassat så naturligtvis har mössorna åkt av och det tillsammans med allt blött är en perfekt kombination för en förkylning.
Lite snor och sånt kan jag stå ut med men det här jäkla hostan dom får precis varje gång gör mig galen. Tur att man inte är lika neurotisk som när Lucas fick sin första förkylning iallfall.

I dag tänkte jag pula lite på tomten. Hoppas att Farfar vill åka och tömma släpet på skräp så jag kan fortsätta fylla och få bort skräphögen utanför min trapp... Vill väldigt gärna få lite fint ute nu så här i vår tider. Åka och köpa blommor och lite lökar att plantera med barnen.

Men det brukar aldrig bli som jag vill, får vara nöjd åt att jag kom så långt med rensningen igår, ja med städning överhuvudtaget faktiskt. Tvättade tre maskiner, plockade undan och sorterade grejor, dammsög, diskade (i badrummshandfatet) bäddade rent och tömmde min blivande garderob... Det känns skönt när det händer grejer..

Idag i övrigt ska vi åka och hälsa på Mamma, Sara och Mattias kom igår kväll och Mattias åker redan i eftermiddag så jag tänkte försöka hinna med en tur till Oklahoma. Barnen lär bli lyckliga som har tjatat om Moster i 9 veckor.

Svårt att koncentrera sig när barnen bygger fällor av alla tretusen kuddar och sedan kittlar varandra. Ni kanske kan tänka er ljudnivån!!!
Tror jag skiter i det här nu och börjar med lite frukost istället...
Pussen och Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0