Jobb och slit

Känns som vi aldrig blir klara med nånting... Hoppas innerligta att alla lister och foder kommer på plats idag. Vill slita ut den fula plastmattan och börja slipa golven också.

Tog en tur ut igår igen. Hjälpte Sara att fota sin vision, blev riktigt bra faktiskt. Se själva. Sedan fick hon hjälpa mig att måla panelen en gång till meedan jag drog över ett tredje lager färg på väggarna. Roine kom från jobbet och fixade glipan i taket. Hoppas att spacklet har torkat så pass att man kan slipa och måla det idag.

Barnen var underbara igår. Jätte snälla och rara och inget bråk alls nästan. Känns så skönt när man håller på att inte behöva ha dåligt samvete för dom slåss.

Målade klart Mysans nya hylla igår också. Hoppas innerligt att ytterligare lager färg är onödigt men sådan tur har man väl aldrig. Tänkte jag skulle fota lite idag så ni får se lite före och efter bilder på renoveringen. Än så länge är det ju bara ett rum som ens är påbörjat och nästa rum lär ta mycket längre tid. Skulle behöva ha semester i 3-4 månader för att färdigställa allt men det går ju inte heller. Vi, eller snanre jag får försöka stressa ner och acceptera att det här multiprojektet kommer att ta sin lilla tid.

Jaha på med målarkläderna och pysa in till stan för att köpa mer grejer till bygget......

Puss och hej


Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe ja det gjorde vi bra :) Tack så mycket för hjälpen!



Det kan vara bra att ta det lite lugnt, ni kommer att hinna! Jag får försöka vara lite mer behjälplig nästa gång :) men lite vitare panel blev det iallafall...

Kramis

2009-09-19 @ 22:18:40
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0