Har så mycket planer och funderingar

Vill egentligen berätta om allt och verkligen skriva av mig men det känns som att jag då kommer att jinxa hela förfarandet så det går i stöpet.

Igår kom Mormor och Morfar hem från en utlandsresa som varat alldeles för länge. Jag har inte pratat med dom ännu men hoppas naturligtvis att dom haft det bra. Det känns i vilket fall skönt att ha dom i rätt land igen.

På tal om Mormor och Morfar så fick barnen ett varsitt kort från Mallorca härom dagen. Ett varsit kort med katter på, dom satt som två tända ljus på hallbänken när jag hade högläsning för dom. Jätteglada över att få egen post och ett varsitt dessutom.

Igår fyllde Syster Yster 25 år. Helt stört jag som inte ens accepterat att jag börjar bli äldre, och så kommer min LILLASYSTER och blir 25 bara sådär. Det blev i vilket fall ett lugnt firande med en piittteliten present och lite spaghetti och köttfärssås. Vi ska dit på söndag eftermiddag och äta smörgåstårta....

En tur ut till sjösa/svärt (eftersom alla blir så arga när jag säger sjösa fast han bor i svärta och det är visst inte samma sak) för lite panikpul innan vi stressade hemmåt för en snabbrengöring av mamma som var bortbjuden på ett till 25års firande... Lilla Plutt Natta har ju också fyllt år och skulle bjuda oss tjejer på middag, Tyvärr kunde ju inte Annelie infinna sig, men Robin var med som den tös han är. Vilken underbar gryta hon bjöd på förresten, det var så smaskigt att jag villa äta upp allt, fick verkligen anstränga mig föör att inte glufsa i mig mer än vad som är artigt. Sedan blev det lite vin och rökning medan Natta bakade annanaspaj. Den innehöll såklart ägg men jag vet ju hur god den är eftersom Mormor bakade den förr i tiden. Jätte sugen vara jag på att glufsa i mig den med, men eftersom jag vet hur dålig jag blir så höll jag tassarna i styr.

Fick smaska på alla nötter som Natta ställt fram (fast beslutet om att jag ska bli ännu tjockare;)). Drack smarrigt rosévin och ett vitt vin som Natta bjöd på och satt i soffan och pratade skit med mina härliga friends. Det var 100000 år sedan som vi bara samlades drack lagom med alkohol och inte ens gick ut eller överhuvudtaget hade planer på det. Om vi ens har träffats så här utan att gå ut innan. Underbart var det iallafall. Vill genast schemalägga nästa tillfälle....




Och sedan på tal om inget så kom Lucas in i morse och gnuggadde sig i ögeonen,
- Mamma jag vill titta på TV, i robothes rösten som är bruklig på morgonen....
Jaha tänkte jag det är väl bara att börja dagen, upp och sätta på kaffe och sätta sig på balkongen med koffein, nikotin och en dator. Perfekt morgonstund.
Lucas kan iofs sätta på TV:n själv men ändå, det är skönt med lugn stund för sig själv innan StressArne vaknar, då ska det väl stressas iväg inom loppet av 30 minuter som vanligt......

Nehe nu är det andra sidor på Webben som lockar så jag säger Hejhej för den här gången så får vi se när nästa sker...

Kommentarer
Postat av: Pelle

När i sveriges historia tror du att dagis kom till dvs att man öppnade öppna förskolor så att mammorna inte längre stannade hemma med barnen?



Återkommer om några dagar.

Puss puss puss pusspelle

2009-09-07 @ 11:53:33
Postat av: cicci

enligt Wikipedia startade de första svenska småbarnsskolorna 1836, den första barnavårdslagen kom till 1902, det kallades daghem först 1944 och rätten till förskola för 1 åringar kom till 1995. Själv är jag mest nöjd och glad att det finns och fungerar idag. Jag märker ju hur ungarna trivs där och hur mycket energi dom små liven behöver göra av med. Det finns inte en chans att jag skulle palla med det hemma.

Eller jo kanske om man verkligen fick betalt för det, en vettig månadsinkomst som täckte upp alla utgifter. Då kanske man faktiskt skulle ta sig i kragen och försöka njuta av att ha barnen hemma istället för att se alla utgifter som blir... Visst det går att underhålla barnen utan extra pengar, men vaddå blir det inte roligare med en picnic i parken än inget fika eller mellis alls? Och är det inte roligare med ett årskort på kolmården, besök på badhuset och en utflykt till high chaparall än att sitta i parken 7 dagar i veckan?



Nej man får väl helt enkelt ta vara på dom timmar och helger man har med barnen och hoppas att dom en dag förstår varför man är borta hela dagarna i veckorna.... För att få ett vettigt jobb med förhoppningsvis bra arbetstider och trygg inkomst...

2009-09-08 @ 06:40:25
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/
Postat av: Agneta Gunnarsson

Mina lärare säger att Wikipedia inte är någon giltig källa eftersom vem som helst kan gå in och ändra på det, dvs. att precis vem som helst faktiskt kan gå in och ändra på det/skriva vad de vill.

Därigenom finns det en risk att Pelle själv har skrivit det där som du sedan svarat honom på, mest för att testa dig. Jag menar inte att det måste vara så, men jag vill bara att du ska tänka på det till nästa gång. Tack på förhand!

Agneta Gunnarsson

2009-10-22 @ 15:14:39
URL: http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rskola
Postat av: cicci

fast vem bryr sig egentligen då, Pelle enligt mig kan vara vem som helst liksom du. Ärligt så brydde jag mig inte jätte mycket om vare sig frågan eller svaret. trist dock att jag aldrig fick ett svar från "pelle".

2009-10-23 @ 09:22:58
Postat av: Agneta Gunnarsson

du kan VA!



Det är jaaag som är pelle..

2010-03-17 @ 14:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0