Tisdag

Fyndig rubrik, eller hur!

Tog en promenad till dagis, väl förberedd med vagnen till Mysan, svängde förbi affären för att inhandla något att fylla skåpen med. Är allergisk mot tomma skåp nämligen och går det in lite extra känns det tomt enligt mig. Inget överdrivet tjat från barnen uppstod vilket är en chansning varje gång man tar med sig barnen in på en affär. Visserligen köpte vi mazariner, kokosbollar och festis, men eftersom jag sagt att vi skulle till skogen så anser lilla herrn att man ska ha picnic då.
Han accepterade iallafall dom varorna och lät bli att tjata om mera, skönt att få en relativt stressfri situation på närbutiken.
Jag hade lovat skogen så of course började himmlen droppa så fort vi betalat klart, det var bara att sätta på sig luvan och ignorera.
Hittade massor med löv, pinnar och bär som man kan använda till vårat projekt, nämligen hösttavlor. Pappan mötte upp oss på vägen hem från jobbet för att släpa med matkassarna hem. Mysan ville åka med i jobbarbilen så Lucas och jag slöpade vagnen in i skogen för att hitta mer saker att limma fast på våra tavlor. Hittade en superstor svamp också som vi var tvungna att ta med hem till Pappan.

Hemma råder som vanligt kaos när hela familjen precis kommit hem, det lugnade sig snabbare än vanligt som tur är. Roine och Mysan tog det obligatoriska badet medan Lucas väntade på att få gå ut och cykla.

När jag och Mysan började med maten tog sig pojkarna en tur med cykeln. Pannbiff med ost som bindemedel istället för ägg eftersom magen fortafarande är helt labil, men jag måste tänkt på nånting annat när jag kryddade färsen för dom smakade skit. Barnen vägrade i vilket fall att smaka utan nöjde sig med spaghetti. Orkade inte bråka vid maten så en nattmacka med skinka planerades in till ett senare tillfälle.

Maten avklarad och projekt hösttavlor i startgroparna. Pappan fixade sågningen av grunden medan vi andra letade reda på alla tillbehör. Penslar, lim, lite färg, glitter och såklart attributen från skogen.
Riktigt kul att sitta och pyssla sådär på kvällarna. Båda barnen uppskattade det också. jag ska lägga in en bild på resultatet senare, vill inte riva med kamera och sladdar när barnen sover.

När sedan hösttavlorna låg på tork vankades det Pippi långstrump i sängen för barnen, en hög med disk och undanplockning för mamman och en hel värld av intressanta saker på internet för min sambo och far till mina barn. (Bitter? Jag? Nej då, inte alls)

Sedan till kvällens höjdpunkt Ugly Betty och Desperata Husfruar. Perfekt avslut på en perfekt dag, ja om man bortser från Mysan obligatoriska 20 minuters hysteriska vrålande efter Farfar såklart.

Det jag egentligen vill komma fram till med hela långa inlägget är att vi klarat hela eftermiddagen och kvällen utan ett enda bråk eller aggression från Lucas. Helt underbart, han var nästan sitt vanliga jag igen, go och duktig.

Bara att anstränga sig lite till idag då!!!

Idag ska jag förövrigt få vara med på förskolan en stund. Hoppas på att få vara med i fladdermusgruppen, det låter så roligt när Lucas berättar om sina upplevelser från dagis jämt, så nu tänkte jag få vara med på ett hörn. Det var faktiskt min kära mamma som lade förslaget och när jag lämnade kidsen igår så frågade jag om det var ok att få vara med lite.
 
Nehe vad ska mamman göra nu då som vaknade en timme tidigare än planerat utan ett fungerande facebook ens? Trist värre vill jag lova....

Kanske kan surfa rut på lite tapetsidor för ovanlighetens skull tills barnen ska väckas och göras frukost till...

Puss och Hej

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: Jo jag håller helt med dig, att vara blond innebär en massa extra jobb och tid, som jag varken har råd eller orkar med. Jo svart är skit snyggt, men den färgen bli även så grådaskig efter ett tag.



Men om du är nyfiken på vilken färg jag har valt så får du gärna hålla lite koll på min blogg i veckan för så fort jag är klar så kommer det upp bilder på min blogg. :)



Ja rött är skit snyggt, det har jag också haft några gånger, jag har även lite röda nyanser i min "vanliga" hårfärg.



Allt bra med dig då ?



Kraam!

2009-10-21 @ 12:07:16
URL: http://youpushedmeaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0