Lördag

Jahaja. vi hann rätt mycket igår. All papp från taket och en vägg är bortrivet samt pappen över listen på ena väggen. Allt är väldigt träfärgat men håller vi planeringen så är det åtminstone ett lager färg på allt innan helgen är slut. Hoppas hoppas för det känns bra jobbig när man inte kommer nånstans.
Vi sov uppe på övervåningen inatt, och gissa vem som tagit mod till sig och börjat elda i vedspisen? Rätt, det var jag det. Jag är livrädd för att bränna mig men om man bara gör rätt och är försiktig så är risken ganska liten har jag kommit underfunn med.
Barnen roade sig med att bygga stake av veden som farfar burit in medan vi jobbade med vårat blivande sovrumm däruppe. Hu det är mycket kvar att göra men det går framåt igen iallafall.

Nu ska barnen badas innan det vankas 70-års kalas hos Mormor. Efter firandet åker vi ut till Svärta igen för att kunna börja med målandet direkt när vi vaknat i morgon. Eller nu går jag händelserna i förväg igen, den sista pappen ska slipas bort först men även om bara en planka hinner bli målad så ska det upp färg på den.

Ska försöka ladda ner en bild sedan för jag glömde såklart kameran i bilen nu.

Puss och hej trevlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Denise

Verkar som ni haft en toppenhelg :) Ska bli spännande o se sen när allt är klart i huset....

2009-10-18 @ 10:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0