Sjuka barn

Jaha, första dagen som rektorn kommit tillbaka till skolan och jag hinner vara i skolan i nästan 2½ timme innan dom ringer från dagis och meddelar att Lucas är sjuk. Bara att packa ihop och åka tillbaka till dagis för att hämta skruttarna. Lucas ÄR verkligen sjuk. Högröd i ansiktet och varm som en kamin. Stackars liten. Mysan är tyvärr pigg som en lärka och buset i ögonen bara lyser.

Bullar upp oss i min säng för att glo på RÅTTANTOJ, försöker att laga mat samtidigt och plocka undan den värsta  oredan samtidigt. Mysan vill bara ligga på sin sjuka bror som ser helt förstörd ut. Efter lunchen (Lucas åt en 1 cm stor spaghettibit) så gick han och la sig igen och somnade relativt fort. Mysan fick hoppa i badet för att hålla sig lugn medan jag tänkte slappa lite i soffan med en bok.

Plötsligt bryts min förtrollning av ett ljud jag inte känner igen, hmmm det låter nästan som om det regnar i hallen?
- Myyyy, vad gör du?
- Duschar!!!
Jag rusar naturligtvis ut och finner min underbara tvååring med duschslangen riktad ut mot hallen, med fullt tryck påslaget.
Det var bara för lilla damen att gå upp och hoppa i säng, hon slocknade medan jag skurade upp översvämningen i badrum och hall.
Passade på att läsa lite och städa lite till.

Lagom till pappan kom hem från jobbet så vaknade barnen, Lucas piggade på sig lite men vi insåg att det vi trodde var febersvullnad/rodnad på kinderna visade sig vara ögonimflammation. Kul Kul.
Efter en relativt pigg eftermiddag/kväll så kom febern krypandes tillbaka vid läggdags.

Nu idag på morgonen är han betydligt piggare och febern är som bortblåst. Skumt det där, ögoninflammationen kvarstår dock så jag antar att han får vara hemma ett par dagar till. Eller så åker vi ut till farfar i dag så kan jag utgå till skolan därifrån i morgon? Vi får väl se hur jag gör...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysan... :) Hon är ju för rolig !

2009-11-17 @ 18:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0