Helgen som vart

Började ju fredagen med med ett beslut om att skippa all trafik ut till Svärta! Jag ångrade mig ganska snart och packade iordning allt som skulle med ut. Lucas gick upp till Algot en sväng medan jag och Mysan gjorde oss redo sedan följde vi efter för att få en kopp kaffe innan herrskapet skulle till Stockholm.
Jag och barnen var då i stort sett redo att pysa vi med så det vara bara att hänga tvätten och lasta in mina sängskåp i bilen.
Väl ute hos farfar var det folktomt, det händer inte allt för ofta, bara att börja med att bära in ved och tömma askan och sedan slänga på en brasa för att få upp värmen. Husets ägare har vart hos Särbon Lena för att tapetsera ett par dagar och pasade då på att ställa ner värmepumpen till 19° bara. Snålrumpa! (som Lucas skulle ha sagt om han förstått vad det handlade om).

Jaja det var ingen större bedrift faktiskt, sedan var det bara att mata alla djuren och sopa golvet runt kaninburarna eftersom Adamssons och Kaninis största nöje här i världen är att sprätta ut hö, spån och bajs genom gallret, sedan plocka undan lite framsläpade grejor och diska. Snacka om att åka i all hast!

Pappan kom hem strax efter 13 snåret och drog på sig nästa par jobbarbrallor innan han gick upp och spikade kabel. Tur att arbetsmyran satt i kroppen på honom för vi är fortfarande inte klara. Som jag nämnde i förra inlägget, det där med Lucas rum får vi nog ta i julledigheten. Faaan jag ville ju verkligen bli klar innan.

Lördagen fortsatte med lite mer spikande innan vi packade ihop oss och drog hemmåt. Dax att göra sig vacker inför Lördagskvällen. Barnen ville bara till Moster Sara, dom behövde inte ens en väska bara dom fick åka genast.
Moster och Mattias kom och hämtade dom efter bara en timme hemma på mellanlandning. Lucas hann knappt klä på sig innan han skulle springa ut till bilen.

Jag och Roine tog ett glas vin, lyssnade på spotify och gjorde oss i ordning innan Farfar kom för att hämta oss. Väldans trevlig afton BTW. God mat och trevligt sällskap, det är perfekt.
Eftersom barnens far hade lovat två små troll Busfabriken dagen efter så ville jag inte slå följe till krogen efter middagen (19.24.30 räcker väl ändå?) och det beslutet var jag tacksam för dagen efter, mycket tacksam.

Så söndagen då,destination Busfabriken var i startgroparna. Barnen blev helt saliga när vi kom och hämtade dom. tror jag förresten vi har ju inte gjort nån utflykt på jättelänge. Bus i tre timmar på bakis mage tycker jag är starkt jobbat men barnen skulle nog gärna stannat en stund till, jag fattar inte att dom orkar karta så länge och outtrörttligt. Båda somnade i bilen på vägen hem sedan så jag antar att det tog på krafterna ändå.
Kollade på Transformers 2 väl hemma igen. Lucas var salig kan jag lova!

Sedan var det städtajm hemma, tilloch med Lucas hjälpte till att plocka in rätt leksaker i rätt back, och sedan den obligatoriska julpysslingen. missade allt pynt (som tydligen låg i en annan påse) men ljusstakarna och barnens ängel kom på plats iallafall sedan sjöng vi luciasånger vid bordet till första advent ljusets lågor innan det var dax att säga godnatt. Alldeles för sent som vanligt på söndagar.

Idag är det måndag, alltså skolan som gäller, hoppas på att rektorn inte tjatar så mycket så jag får tid att sitta med engelskan en stund innan lektionen i eftermiddag. Har läst färdigt mina bläckböcker så nu är den distrationen slut iallafall.

Usch hela fem dagar innan vi kan ge oss ut till bygget igen och på lördag ska Izac vara oss. Sara skulle visst till stockholm på nån dagstur. Hoppas bara att Robban inte tar med Malicka om han kommer ut för då blir det jobbigt. Annars är det ju den snällaste voffen som finns på den här jorden så det är säkert inga problem.
Jag är lite nervös iallafall, jag är ingen hundmänniska, inte alls, men som sagt han brukar ju inte ställa till problem så det löser sig nog.... Dags att börja med förarbetet innan barnen ska upp. Puss och Hej

Kommentarer
Postat av: Anna

haha ja jag undra just ;)

men jag håller med dig till unkt och pricka på den:D

sjöng ni socker bagare för det vill dom helt plötsligt i min läsning sjunga:S det får ni gör imorn sa jag efter det någon gång somnade dom.



ooh var dom bra`? nu vill jag läsa dom :D

2009-11-30 @ 23:26:56
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/
Postat av: cicci

Böckerna var toppen verkligen speciellt sista boken som var spännande på varje sida verkligen...



Dom tränar på lucia sånger på dagis och just sockerbagarn verkar vara en favvo...



Låna ut twilight böckerna till mig nu då!!!!

2009-12-01 @ 11:25:35
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0