Tisdag

Började dagen med det vanliga. Kaffe blogg, facebook och alldeles för många cigg. Men sedan blev det en grovrengörning av hemmet på agendan. När lägenheten började se någorlunda ut och barnen klätt på sig åkte vi ner till mamma. Avnjöt lite frukost på gräsmattan.


Jag började rensa i Mammas rabatt medan hon och barnen lekte ute på gården. Mormor AnnTii och Morfar Gunnar tittade ner på en kaffe efter läkarbesök. Barnen blev glada för alla mormor och morfar som hägrade omkring dem.
Mysan passade på att trilla (detta visade sig vara del 1 av 3 av dagens olyckor). Mormor Lotta plockade fram apoteksväskan för att tvätta av hennes så otroligt såriga knän (NOT).






Min gamla jobbarkompis från i somras hörde av sig och ville leka lite med ungarna. Eller för att tala klartext så ville han att hans barn skulle leka med mina barn såklart.
Sagt och gjort Thomas kom med Melwin och Tilde. Mysan blev Joakim von Anka med alla leksaker men Lucas delade snällt med sig. Tok söta ungar by the way.






När det var lunchdax begav sig herrskapet hemåt för att fixa lite mat till en sjuk mamma därhemma. Vi stannade kvar hos Mamma eftersom hon bjöd på lite mat. Helt sjukt att all mat smakar så otroligt bra när mamma lagar den. Makaroner, grillad kyckling sallad och keso (och ägg till dom som kan äta det). En enkel maträtt men så jävla gott. Tror att jag skulle ha bantat om Roine serverade samma hemma.
Huvudsaken är ju ändå att barnen äter vilket dom gjorde. På filten på gräsmattan.

Åkte hem en snabbis för att byta om och hämta en kabeltrumma. Vi skulle nämligen åka in till blomsterlandet för att piffa till Mammas trädgård. När jag lastat av trumman på Mammas grustag på utsidan åkte vi in till stan. Lucas var hysteriskt ledsen för han precis hade ramlat och skrapat upp sitt ena knä. OCH DET KOM BLOOOOD!!!
Han hade nästan brytit benet, så ont gjorde det.
 Mysan ignorerade ylandet och somnade i bilen på vägen in. Hon fick fortsätta sussa i vagnen så en stolt (och knasig) morfar fick köra runt på barnet. Lucas med trasigt ben fick hålla mamma i handen. Mormor haltade så hon borde ha stannat hemma.
Och nu följer det roligaste på hela dagen. Jag hade faktiskt ingen aning om att det var så sjukt roligt att handla med min Far. Jag och Lucas kom lite på efterkälken in i butiken men när vi går genom entren ser jag hur pappa facinerat stannar vid en stor stålkorg plastblommor, böjer sig ner och LUKTAR på plastblommorna. Jag höll på att dö av dels skam och dels ett envist bubbelfnitter.... Det ska han få höra. Alla andra människor i världen förstår ju att blommor som ligger huller om buller i en stålkorg på ben mitt på golvet inte rimligtvis kan vara äkta. Men pappa ville se om "eucalyptusbladen" luktade eller inte.
Det ska han få höra i tid och evighet....
När vi sedan shoppat allt för många blommor och den utlovade glassen skulle vi inhandla nya tofflor till Lucas. Då envisas pappa med att vägra gå på gångvägen över till Skokanonen. "För det är ju närmare att bara runda hörnet". Sen fick han karta ner för slänten full av sten också. Nästan lika kul att se som när han sniffade på "blommorna".

Lucas fick ett par spidermantofflor som han blev mycket nöjd med. Sedan stal vi lite sten i den där slänten pappa kartat nerför. Den ska pryda mammas rabbatt kant, men det får bli en stöld omgång till för jag behöver visst 30 stenar till.
Åter hem till mamma där planteringsskolan skulle starta. Lucas hittade en kompis att leka med och Sur Mysan som nu vaknat vägrade att hoppa ur bilen.
Så Mormor diregerda växter och krukor samt försökte hålla Mysan varm medan jag grävde i jorden med min nya handskar och lucas lekte med grannpojken Andreas (eller ska vi kalla honom spiderman kanske?)
Rycktes bryskt upp i min planteringsorgier av ett illvrål från Lucas som hade trillat ute på gården, och skarpat upp SAMMA knä igen!!! Fram med apotektskitet igen och Mormor fick bli sköterska för tredjegången. Bandage och hela fadderuttan fick det bli.






Pannan fick sig en omgång med, fast han fortfarande hade hjälmen på.

Resultatet av planteringen följer nedan.









Dagen är som följer är fullbokad. Ska ragga till mig några fler kabeltrummor, åka till Farfar och hämta cykel och byrå och fortsätta i mammas trädgård. Dvs om det inte börjar ösregna för då vill jag inte. Vi hörs väl ikväll eller i morgon skulle jag tro. Puss och Hej!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjineliingggg!!!!

Att du hade "gröna" talanger var kul att se!!! Du har gjort jätte fint hos systra min.....

Puss från moster..........

2009-05-27 @ 20:41:13
Postat av: Cicci

Tack tack Moster. men gröna fingrar vete sjutton, vi får väl se om de överlever sommarn till att börja med,,, Men det är kul att hålla på det måste jag hålla med om...

2009-05-27 @ 21:59:50
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/
Postat av: anna

fan alltså vilken diffrent familj luktar på plast blommor och snor stenar typ haha :) fattar du hhur kul det är att läsa om det :p

2009-05-28 @ 20:00:25
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0