Sköna Söndag

Vaknade vid åtta av att Mysan deklarerat ännu en härlig bajs i blöjan. Trött mamma satte på kaffe och tog hand om denna innan välling skakades iordning och lägenheten fick sig en omgång. Trötta pappan erbjöd sig att dammsuga (om jag tog fram den- Latmasken). Sedan gjorde vi oss iordning och åkte för att grilla korv hos Farfar och Lucas. Lilla herrn blev som vanligt lika överlycklig över att vi kom, men det gick över efter lite bus och en promenad ner till vägen. Vi hittade en orm och två torkade överkörda grodor, dom tre miljarderna myrorna vill jag inte ens tänka på.
Sedan var det dax för barnen att laga mat till Farfar. Blad soppa, sten potatis och lerpannkaka resulterade i två dyngsura men glada barn.

Inte lika roligt att bryta leken för att åka på kalas men det gick bättre än många andra gånger så man får vara glad. Mysan höll sig lyckligtvis vaken hela vägen mot Ockle storbus somnade på parkeringen medan jag sprang upp efter kalas kläderna.

Raka vägen till moster Marie där det bjöds på kallskuret och en smaskig kladdkaka till efterrätt, allt till Morbror Jannes ära. Hans dotter, alltså min Kusin Sandra kom också vilken var trevligt då det är ett par år sedan sist. Usch man är läskigt dålig på att hålla kontakten med sin släkt.

Fick restriktioner av Moster och Mormor om vad som skrivs i den här bloggen. Inget för intimt och inga könsord. Tänk om de vissta vad som snurrade i mitt huvud hela dagarna.(skojade bara nu Mormor). Men jag tycker att det är trevligt att folk läser och uppskattar kommentarer (som i dagsläget är näst intill obefintliga).

Vädret blev underbart så här på eftermiddagen och barnen har tokbusat ute på altanen och i skogsglänten på baksidan. tvättat alla stenar och Marie och Peters möblemang på terassen. Betett sig som två änglar dessutom. Då blir man glad som mamma. Talade om det för dom i bilen att dom varit två gullungar idag. Vad fick jag för svar tror ni?
- Ja då blir inte du arg Mamma!!!
Tack för den du lilla herrn, arga mamman som aldrig gör något annat än skriker?!

Fick en massa musik av lill kusin också, Roinert smarto bert råkade ju som tidigare nämnt radera ALLT och det är dags att byta på telefon så man inte får sår i öronen.


Tack alla underbara för vi fick dela en skön söndag med er!!!




Födelsedagsbarnet Morbror Janne





Min skit snygga Moster Marie





Min fina Mamma (behöver jag ens säga vad hon betyder för mig??)





Lilla Pappsen






Carro och Oscar, lagom sugna på att vara med på bild






LillKusin Fredrik




Kusin Sandra (älskar den här bilden för övrigt)






Min underbara Gull Mormor ("Slanki" säger Mysan)






Fina Morfar





Kära Lillstrumpa






Gullunge nummer 1






Gullunge nummer 2 (med trasan i högsta hugg)






Min Man (eller bara simpel sambo mer lär det aldrig bli)






Peter var inte så sugen på att vara med men Marie tog en så fin bild så den fick komma med som miniatyr iallafall.

Som sagt en otroligt fin och harmonisk eftermiddag, tänk om det alltid kunde vara så här..

Kommentarer
Postat av: anna

svar: haha jag ser det hihhi :) jätte fina bilder :)

2009-05-10 @ 21:08:11
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/
Postat av: Sara

ÅÅÅÅhhh jag ville ju så gärna oxå vara med och fira Janne! Vad mysigt ni såg ut att ha det!



Vilken cool hatt lucas fått!



<3

2009-05-10 @ 21:21:41
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: cicci

Det var otroligt mysigt faktiskt. Det bästa av allt var nog att barnen var så otroligt snälla och mysiga. Lekte helt underbart tillsammans.



Och jo hatten är störtcool.. Älskar den

2009-05-11 @ 06:13:29
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

Jag tycker också att det var underbart att ha er alla här hemma,Tycker om er alla..........

Barnen var jätte duktiga pussa på dom från mig......

Kramar Moster

2009-05-11 @ 18:54:32
Postat av: cicci

Ska jag absolut göra...

2009-05-11 @ 19:25:18
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0