Sista dagen då

Ska lämna mitt andra hem. Känns inte bra, inte bra alls. Hade jag inte haft något mycket trevligt framför mig kl 13 så skulle jag förgöras innuti. Känns surt att inte få jobba på hela sommaren, känns surt att jag inte fått jobba på riktigt de sista veckorna. Men jag kommer att sakna ALLA på mitt gamla kära förråd. Precis varenda människa. Men jag har ju lovat att se ljust på framtiden, kanske kommer tillbaka, vem vet egentligen? (iallafall på måndag för att visa skapelsen)
Vet inte vad jag kommer att sakna mest? Bara tillhörigheten är ju guld värd, känner mig mindre och mindre som en utböling och mer och mer som en i gruppen, och så ska man sluta. kan inte bara Faxander ringa och säga att vi släpper på anställningsstoppet bara för dig Cicci? Det skulle ju vara trevligare än mycket annat. Risken är stor va?


Jag och Mysan var och hälsade på Kusin Linda och Jonny (med ett h?) igår afton. Mycket trevligt med en pratstund, även om det som vanligt var jag som höll för pratandet (kände mig lite hes efter). Vi träffas allt för sällan. Mysan tyckte inte om Jonny men det verkade släppa när han mutade med pommes och saft. Knasiga barn. Inte ett dugg pinsamt att hon sitter i mitt knä och tittar på mig med tefats ögon och säger- Om jonny, inte! och skakar på huvudet.
Lilla knas fia. Sist vart hon vansinnig för Jonny inte skulle bo hos oss. Minns bestämt när familjen hämtade mig och Linda efter ett pass på aqua Fys och ungen bara skulle med in till Linda, vrålade efter Jonny i flera dagar.

Lucas var lagom nöjd igår när FARFAR hämtade på dagis, presenterade fröknarna och barnen. Farfar ska lämna idag också. Han lär bli förbannad när det är tråkiga mamma/pappa som hämtar sedan. Hoppas det blir Roine som är klar först.

Nehe en hink morgonkaffe först, läsa lite bloggar, ta en morgon nikotin sedan göra sig presentabel och väcka Mysan innan dagen tar sin början?!!

Ha det gott!!!

(och du Lenita jag lovar att vara solstråle ÄVEN om steelnet krånglar med mig idag)

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Tack :) <3





Jag hoppas du får en trevlig sista dag! Jag har ju tre nätter kvar nu... önskar det var , mer än så...

Så en avslutningsmiddag blev det igår med morotskaka till kaffet (äppelmust för min del) efter... och det blev kanon! Alla tyckte om det!

Det var första gången jag bakade morotskaka så det var med stor spänning jag bjöd på den... så gudomligt god den var! + i kanten till sara ;)



<3

2009-05-15 @ 11:06:13
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: Sara

Är förresten mycket nyfiken på din nya skapelse! Skicka en bild när du är klar!!!



Kramis

2009-05-15 @ 11:08:13
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0