Regnig Tisdag

Jaha så regnar det igen. kanske man skulle hitta lite energi så här på morgonkvisten för att städa och rensa. Det skulle inte rucklet må dåligt av.
Funderar på att ta farfars hus som projekt i sommmar, där finns det nämligen ännu mer att göra, men jag får vänta en vecka med det. Farfars särbo ska nämligen vara där en vecka nu och hon uppskattar nog inte att jag river om kring därute.
Får ta den här veckan och fixa och pula här hemma istället, inte lika kul dock men som sagt välbehövligt. Garderober ska rensas, försmå kläder till barnen ska skänkas bort och vinterkläder sorteras ner i källaren. Källaren ja, ytterligare ett projekt, men då behöver jag en barnvakt och ett släp så det får väl bli till helgen.
Rastlösheten sprider sig i min kropp. (liksom nåt annat men det skulle nog mormor kalla för utlämnande så det får stanna kvar i min hjärna)

Åkte ut till Farfar igår eftermiddag efter mysans powernap a´la två timmar. Lucas ville hemskt gärna sova hos sin älskade farfar. Vi stannade ett par timmar, målade och tränade på bokstäver och siffror. Dessutom fick farfar agera tattuerare på barnen som ville ha lika som mamma.

Mysan satt i bilen och vrålade- Likadan, mamma! hela vägen hem och drog upp tröjan för att visa alla förbispasserande bilar sin fina "skalle" på magen. Gullunge.
Lucas var överlycklig för sina "tattos" på händer och armar. Lika överlycklig över att få vara hos farfar. Har sagt det förr och säger det igen. Snart är det dags att börja dela barnbidraget med Farfar som vi tydligen har delad vårdnad med.


Dumma Sara skulle på äventyr i veckan så det blev inget med den iden heller. Hon får försöka klämma in sin syster på en annan passande ledig dag i stället. Vissa har ju fårr jobb i sommar.

Var iallafall ett trevligt besök på jobbet i går. Jag var välkommen att hälsa på flera gånger, det känns ju bra iallafall. Saknar det fortfarande, men det kanske går över med tiden. Jag får hålla tummarna att Faxander ringer i sommar och ber mig komma tillbaka. hihi fet risk, men hoppet sviker mig inte på den punkten.

Just nu går Mysan omkring och tjatar om salva till sin "skalle", hon har säkert inte sett sin mamma smörja sig på magen?!

Kommentarer
Postat av: anna

nååååå vad sööta dom är alltså :)

2009-05-19 @ 11:14:23
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehe så goa de är :)

Synd att du ville komma hit fel dag, men vi hinner sen, jag är ju ledig om helgerna! Tur är del väl att jag fick jobb? Jag har ju inga mammadagar eller något annat heller som skulle kunna bringa in kosing till kassan om jag inte jobbar...



Var ute i skogen med Izac , Odd och Veronica förut. Vi försökte lära hundarna att spåra men det gick inge vidare. Izac funderade mest på vart Odd tog vägen och när han hittade en av korvhögarna blev han biten i tungan av en dum myra eller två... så det blev mest spring, bus och träskbad :)



Nu ska jag städa lite, prinsen har med betoning på SIN del förklarat att han var klar och att mitt var kvar... Haha



Kramis

2009-05-19 @ 17:34:33
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: cicci

Jaha ni kör den varianten. Själv blev jag hemringd från kvartsamtal med dagispersonal för spisen hade kallnat...

Knäskurat lägenhet, möblerat om, städat, tvättat, vikt in tvätt och underhållt två arga barn, och ändå rastlös....

2009-05-19 @ 21:33:37
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0