Onsdag

Fint väder i morse... Jaha då packar vi ihop och åker till Farfar för heldag utomhus. Nästan genast när vi parkerade så började de gråa tunga molnen stocka sig. Vi trotsade vädret länge innan vi gick in för att fika på lite härliga hembakta bullar, kaffe och saft. Efter fikat ville barnen ut igen. Att det ösregnade verkade inte spela någon roll. Vi har ju ett förråd med extra kläder (nått har man lärt sig) så dom fick ut och plaska tyckte vi. Lena har rensat i rabatten, farfar har gjort hopplösa försök till att få gräsklipparn att hoppa igång. Barnen har strosat och pillat med det mesta och själv har jag möblerat om i vedhögen. Hittade en jättefin gammal naggig hylla och en sliten byrå. Perfekt!!!
Byrån fick jag ju inte med hem eftersom bänken som stått hos mamma råkade bli kvar i bagaget efter besöket där igår. men vi lär ju åka ut fler gånger om man uttrycker sig så.

Gjorde ett försök till att fixa lite inne hos farfar också men det sket eftersom allt är av värde därute. Då får man inte ha siktet inställt på tippen som jag. Men men jag ska bearbeta gubben lite sen jäklar....

Annars har vi fångat sniglar och grodor idag och åkt på trasiga gräsklippare. Ja barnen har ju åkt buss och traktor och varit "inlåsta" i en bur också. lagom trevligt och lagom mycket aktivitet för en vanlig onsdag.

Både Lucas och Mysan trivs därute, de märks på avsaknade av slagsmål, gnäll, gap och skrik. Helt underbara har dom varit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0