i reklampausen

Får det bli en snabb blogg om dagen.
Började morgonen med att plocka undan alla leksaker som på något mystiskt sätt sprider sig i lägenheten trots att dom nyss blivit insorterade i rätt låda. diskade, vek,sorterade och tvättade mer tvätt. Bäddade sängar och skurade badrum allt medan mysan satt i ett hörn och vrålade efter tutte, farfar och pappa. jag var bara en pruttmamma. det gick så långt att jag funderade på hur länge man faktiskt kan låta sitt barn skrika innan det kallas barnmisshandel.

Farfar ringde vid tio och undrade om vi skulle hämta Lucas eller om vi skulle komma ut och hämta honom. jag såg min chans att avleda argbiggan så jag sa att vi kommer ut efter en snabb dusch.
Det fungerade två nyskrubbade flickor poppade Kings of Leon och Melody Club (tack Pär) och Lilla Syster (tack Freddan) på vägen ut till Sjösa. Där ute välkomnades vi av ett avgrundsvrål som deklarerade att han ALDRIG ville bo hos mig, bara hos Farfar.
Men efter lite övertalning och massa bamsekramar så kunde vi väl åka hem då.
Stannade bara till hemma snabbt för att ge Robban en skiva med lite Kolmårdsbilder och ta emot den nya externa hårddisken sedan bar det av till Mamma för att få lite lunch i magen. Lite fylligare än innan bar det ut till parken. Då passade Mormor och Morfar på att komma på kaffe. Mysan roade sig med att måla en bräda medan Lucas åkte motorcykel (trehjuling). Sedan hade dumma Mamma satt upp Annas studsmatta på baksidan så där var vi ju tvugna att hoppa en stund.

Väl hemma igen somnade mysan på soffan på två sekunder och medan Lucas badade (med vatten rinnandes över kanterna, för annars fryser han om snoppen) så passade jag på att knäskura golven, torka rent bakom spisen, rengöra skåpsluckor och möblera om på balkongen.

När herr Badanka var klar fick han laga mat. Korv och Mos stekta av en mästare kan bara smaka underbart. Diska lite innan det var dax för dagis och kvartsamtal (a´la 2 timmar, nån som blir förvånad?, stackars personal)
Hem igen för att lägga två barn som absolut skulle sova i skåpet (ja garderoben då) Efter 1½ timmes tjat om MÄJJING sover nu båda gullungarna och dag 2 av min personliga resa är avklarad. Nu måste jag glo på sista svängen av DH annars förgås jag av nyfikenhet.... Puss och hej

Kommentarer
Postat av: anna

svar: okei doke :)

2009-05-20 @ 07:31:55
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0