DagisTorsdag

Upp vid halv sju tiden i morse för att kolla av blogg, facbook och andra viktiga sidor på internet. Drick hinkar med kaffe och hinna städa undan det värsta innan kidsen behagade slå upp sina små runt åtta snåret. Barnen klädde på sig och åt frukost sedan bar det av mot dagis.
Kände paniken sprida sig i kroppen när hela dagis trängdes i hallen för att knöla på regnkläder och stövlar. Det är ju förälderns ansvar att få på kläderna om man taimar en utgång så det var bara att tränga sig in bland personal,föräldrar och ca 3000 barn.
Kände hur stenen från axlarna släppte så fort jag sagt hejdå och stängt dörren bakom mig.
Pratade ett par snabba ord med Jessica som ville självdö på fläcken. Stackars, med foglossning och påklädning av trotsig tvååring så förstår jag känslan. Det var ungefär samma tankar jag hade från vecka 14 med Mysan i magen. Och jag vill inte påstå att livet blev enklare när hon väl ploppat ut. Hennes nya teknik är att vråla PRUTTMAMMA så fort det inte passar damen, vilket är betydligt oftare än hon har fog för.

I vilket fall så blev det en snabbhandling innan jag hälsade på min Jenny för en välbehövlig skitsnack och kaffe tajm. Som pricken över i:t så fick jag lunch också. Pasta sallad med diverse gottis i.

Klockan blev 12 alledeles för snabbt och det betyder att barnen skulle hämtas. Thomas hade inte hört av sig så vi åkte ut till Farfar istället. Vädret var helkonstigt, ösregn ena sekunden och strålande sol och mördande värme i nästa. Vi drog på oss regnkläder efter ha kollat igenom alla bilder jag framkallat och gick ut för att bygga lekplats till barnen.

Började med att släpa bort lekstugan och rensa bort ängen som växt runt om. Hämtade en massa grus och petade dit sandlådan. Sen kom vi på att en trätrall på var sida om sanlådan kunde vara trevligt. Sagt och gjort, Farfar dirigerade och jag gjorde markarbetet. Underbart att ha lite att pyssla med. i övrigt så rensade vi bort lite grejor och fixade iordning ett kar som ungarna kan tvätta sig i, eller bara plaska med skulle jag snarare tro. Farfar skulle fixa rinnande vatten också. Älskar att förhålla mig på landet, och att strosa bland allt bråte. Nu verkar det som att jag faktiskt får pula iordning på övervåningen också!!! Men man vet aldrig, han var lite förfriskad igår och kan ha glömt det till idag. Det återstår att se.

Kvällen var allt annat än behaglig, Mysan som inte sovit en blund på hela dagen och varit i full gång hela tiden borde ju ha somnat på två röda, men nej då. Det skulle bråkas och gapas iallafall.

Men igår gick det för långt, alldeles för långt.... Kanske ska ta och plöja igenom den där Trotsboken iallafall. Snarast oxå.

Nya tag idag, känns lite som att förändringar är på gång, ganska stora sådana. Kanske i allra högsta grad är dax att besluta huruvida jag ska bygga vindskydd eller vindkraftverk.... (vad gillar du den då Pär???, fast å det stämmer bra in just nu)


Tack och Hej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0