Böcker

Oja, böcker var det. Hälsade på Pärs bror Lars och hans kollega Stefan i veckan. Fick en hög böcker som han  (stefan) trodde kunde intressera mig. Jag började med "Personalgruppspsykologi". Onekligen intressant bok, men vad mycket det är i en vardag som man absolut inte ens tänker och är medveten om. Bara kapitlet om kommunikation, hur man ska uttrycka sig i positiva och negativa situationer och hur man uppfattas av andra när man talar på en särskilt sätt. OMG, kanske borde det vara så att den inte ingick som 5 p kurs på högskola utan som allmän litteratur på gymnasiet.

Känns lite som att det är en bok man får läsa mer än en gång för att verkligen ta in den och ha nytta av den. Fick dessutom ta del av Stefans examina. Det ska bli trevlig läsning. jag ska hålla er uppdaterade om jag blir något smartare av alla böcker. Herreguud har ju hela sommaren på mig att läsa och analysera dem.

Fick faktiskt ett material av Pär också, som han pratade varmt om, tänkte kasta mig över det när Personalgruppspsykologin är avklarad (varv 1 iallafall).

Fick däremot inte så positiv feedback från den som ska stötta mig mest. Han undrade varför jag läste sånt skit frivilligt utan att ha en chans att få ett jobb ens. Jag skulle aldrig klara av att hålla föreläsningar eller liknande.
Annars brukar jag ta till mig negativ kritik och göra den till sann, men nu blev jag förbannad och talade om varför jag blev upprörd. Han förstod nog bara hälften av den fjärdedel som läckte ur mig om ni förstår hur jag menar.

Jag vill bli något!!! Är det så fel? Är det inte bättre att sikta lite högre än lite för lågt? jag anser att man alltid kan lära sig något nytt, oavsett om man måste eller inte. har någon nånsin dött av att veta för mycket? Om det någonsin kommer hända vill jag vara den första.

Stefan sa innan jag gick," Bli inte så imponerad av andra, TRO på dig själv".

Jag började på en gång Stefan, även om det kommer vara en kamp så ska jag ligga i hårdträning för att leva upp till det mottot, eller en variant av det iallafall. En egen variant av dina ord.

Jag skulle vilja ha en egen coach som kunde sporra, puscha och vägleda mig genom livet. Nån som vill ta på sig det uppdraget?


Sista dagen som kontorsråtta på praktiken då,(har lite finjusteringar kvar dock). Tänkte försöka göra mitt bästa på golvet på måndag. Sista dagen i går med Pär som chef. Eller han är fortfarande chef men på måndag börjar nya chefen att installeras.

Usch det känns inte alls så kul ska jag säga. Jag gillar ju Pär. Massor tillochmed. En människa som leder en till att ta egna beslut istället för att beordra. En människa som får en att se det bra i vad man gjort istället för att inte bry sig. Som kan vara lättsam och skämtsam men ändå har auktoritet nog att säga ifrån när saker inte passar sig.

Jaha också oxelömarknad idag när det regnar!!! Jag tror att fin vädret kommer snart. Eller att det åtminstone kommer vara uppehåll idag. Ska försöka bli en bättre människa idag, mindre dåligt samvete, bättre självkänsla och ett jämnare temperament.

Keep up the fight!! The fight against yourself!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0