Äntligen kommer listan

  1. Mitt fullständiga namn lyder Anna-Cecilia Rodas, men mina smeknamn är många, de mest välkända är väl Cicci och Grodan skulle jag tro.
  2. Född 8 november 1982 alltså 26 år idag
  3. två barn födda 05 och 07 båda i april. (vilket bevisar att enda gången man ägnar sig åt varandra är under semestertider???)
  4. Jag har trott att jag levt fullt ut, jag inser att så inte är fallet. jag har missat mycket men jobbar på att komma ifatt. I alla bemärkelser (tror jag, eller öppna mina ögon)
  5. Jag älskar svart och silver och turkost i lagom mängd.
  6. Jag hatar sura disktrasor och fotsvett, av någon konstig anledning utsätts jag ändå för dessa dofter allt för ofta.
  7. Jag har benfobi, Ta på mitt skellet och få en smäll. Pilla in en kantig fot och skav mot mitt skelett och dö dödens död.
  8. Avskyr spindlar och har förmodligen överfört det på min dotter. Förlåt!!!
  9. Älskar att bli uppskattad. Säg att jag är fin, luktar gott har en fin outfit eller vackra ögon och du en vän.
  10. Tro det eller ej men jag lider av massor av spärrar, tror ständigt att jag är dålig, vill inte tränga mig på trots att du/någon sagt att det är ok. (jag försöker överkomma spärrarna och har nog kommit ganska långt. Tack för det DU)
  11. Jag är en hård mjukis.
  12. Jag ser nog ganska sur och elak ut men det är mest för jag tänker och funderar på de allra mest konstiga saker.
  13. Fråga och du får svar(med vissa undantag)
  14. Kritisera mig och jag kommer funderar länge och väl på den kommentaren, förmodligen även ligga vaken många nätter.(Men låt inte det hindra dig om du känner att du måste, har gjort det förr och kommer göra det igen)
  15. Jag irriterar mig på felstavningar och felinformationer (framförallt media som gör reklam för ett program som redan visats eller offentliga material)
  16. Jag älskar gottiga saker men försöker intala mig själv att det är äckligt.
  17. Hatar att bli behandlad som ett barn, mest för jag oftast känner mig underlägsen.
  18. Jag är allergisk mot sovande människor, allra mest när jag själv är toktrött. Det skapar grov klåda i irritationsnerven.
  19. Jag är ett tv-seriefreak. Vardagar kl 21 är heliga. Stör mig då och du är inte mycket värd.
  20. Hatar smuts och snusk men kan aldrig hålla ordning.
  21. Innan ett städ ryck har jag äckelångest och hatar allt. när det är rent och fint är jag åter nöjd och glad.
  22. Jag avskyr att behöva rättigfärdiga mina beslut.
  23. Min motivation är nästan jämt på botten.
  24. Jag är en impulsstyrd människa och blir nipprig hela jag om jag inte får det jag önskar helst igår.
  25. Jag undrar varför människor skjuter upp saker till framtiden när förutsättningarna är de bästa IDAG.
  26. Jag har svårt att hoppa över svåra uppgifter och gå vidare till nästa som är lättare. Fastnar hellre och blir frustrerad.
  27. Jag känner mig väldigt negativ i den här listan.
  28. Jag imponeras lätt av andra människor även om jag fått rådet att tro på mig själv av en vis man.
  29. Jag hoppas på en ljus framtid.
  30. Jag önskar mig en allsvetande hjärna (en fullständig makeover skulle inte heller skada)
  31. Jag smälter när mina barn är söta och underbara
  32. Jag vill sälja barnen när dom skriker för ingenting.
  33. Har hjärnsläpp just i detta läge.
  34. Jag ogillar att människor inte har kunskap om fullständigt viktiga saker, som hur man äter pannkaka (Pär och Lars) eller att människor i allmänhet inte vet att man jinxar våren genom att ha vårkänslor förtidigt. Direkt från vinterdeprission till sommarkänsla är det bästa.
  35. Jag har på senare år insett att jag haft skygglappar på i de flesta fall. Försöker ihärdigt att plocka bort dem men ångesten som följer lurar runt hörnet....
  36. När jag var liten ville jag jobba med barn. För ett par månader sedan vill jag bli SSAB anställd, och även om det är dit jag vill har jag insett att jag trivs som kontorsråtta. Ge mig ett jobb nu då!!!
  37. Jag äcklas av slem, harklingar, spott och dylikt.
  38. Jag älskar härliga parfymer men har ett dåligt förråd själv.
  39. Mitt mål med livet är att bli någon som andra kan bli imponerade på, som jag blir imponerad av andra.
  40. Jag tävlar med min syster, mest för att hon är bättre än mig. (Tack Sara för du nästan aldrig blir arg för det)
  41. Älskar vackra ögon på folk och blir salig över glittriga gröna eller härligt isblå.
  42. Gillar sluskiga trashiga utseenden men är tillsammans med nån som spyr på trasiga jeans och tshirts med stora flådiga tryck.
  43. Gillar högklackade skor som klippetikloppar när man går.
  44. Har för feta lår som inte passar till annat än kjol.
  45. Gillar att ha urringade toppar för att framhäva något jag faktiskt gillar på mig själv.
  46. Uppskattar att bli ompysslad av omtanke, inte av medlidande eller ironi.
  47. Uppskattar en hjälpande hand och en spark i rumpan.
  48. Tycker om rostade KALLA mackor, smält smör är vidrigt.
  49. Klär av mig framför spegeln för att se hur jag ser ut. Ibland mår jag bra ibland är det sämre.
  50. Jag tittar alltid på mig själv i dörrar och fönster för att kolla om jag ser ut som jag tror. Oftast är så inte fallet.
  51. Jag ogillar att vara sen därför försöker jag vara en halvtimme innan på plats, men avskyr att vänta på min tur...
  52. Jag är sjukt oorganiserad och kan slarva bort tex bilnycklarna 5 ggr i veckan. Önskar att det inte vore så.
  53. Är en jäkel på att sprida ut mina tillbehörigheter. Fråga vemsomhelst så har denne någon gång hittat något som tillhör mig, helt felplacerad.
  54. Jag glömmer alltid bort att ta med extrakläder till barnen.
  55. Det spelar ingen roll om Någon ställt en sak som ska med till bilen så jag måste hoppa över det för att komma ut genom dörren jag glömmer iallafall att ta med det. (och det är inte för att jag ignorerar faktum jag bara är en virrpanna)
  56. Hatar tjat ändå tjatar jag.
  57. Älskar att få beröm men är dålig på att ge sådan.
  58. Tycker att alla borde få en andra och tredje och kanske fjärde chans men sen är det slut over och finito på den goda viljan.
  59. Jag är naiv.
  60. Jag är godtrogen.
  61. Jag är lättlurad (tre varianter på samma betydelse men ändå=))
  62. Nu orkar jag inte mer även om det säkert finns mer att delge alla som är intresserade...



Hoppas ni orkade läsa. Ge mig feedback gärna för det tog en stund att knåpa ihop...


Kommentarer
Postat av: anna

det var en intressant läsning och det fanns även saker som jag inte visste om, tycker dock att du var lite negativ, fast jag ska absolut inte säga nånting.

kan hålla med om att du kan se lite sur ut ibland men du är ju nästan alltid glad när man ser dig.



ha en trevlig oxelömarknads helg // frln din lilla syster.

2009-05-07 @ 22:22:09
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/
Postat av: Sara

Lika underhållande som vanligt! ;)

Men nej jag är INTE bättre än dig... har eventuellt lite mer tålamod och möjligen även envishet... detta för att det är mitt bränsle, det jag tar mig frammåt på, utan det är jag ingenting och du klarar dig så grymt bra ändå så jag förstår inte vart jag blev bättre, det har aldrig hänt!?!? Men det är ju den här diskussionen vi aldrig kommer någon vart med, så vi får kompromissa och vara lika bra båda två istället ;)



Puss puss

2009-05-10 @ 00:36:40
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0