Vanlig onsdag

Har haft nattbesök av min underbara kusse inatt, så i morse vaknade jag av att barnen satt i soffan och tjattrade. Stackars Lindas öron. Fast hon verkade inte särskilt besvärad som tur var. Efter lite frukost och Lindas hemgång gjorde jag och barnen oss i ordning och plockade iordning på all tvätt som plivit processade under dagarna som gått. Vid halv tolv var det pannkaksdax hos gammelmormor och morfar. Inte lite pannkakor heller för den delen. Trot Lucas stoppade i sig en 5-6 stycken. Efter maten skjutsade vi mormor till frissan och stannade på macken och köpte glass.

Här hemma bröt kriget ut. det slutade med att jag städade undan hälften av leksakerna eftersom dessa ändå bara rivs fram men aldrig leks med eller plockas undan igen. Båda barnen blev jättearga men förstod tillslut allvaret och slutade bråka. Nu så här på eftermiddan har de båda skött sig nästintill exemplariskt.

Jag bjuder på lite gamla bilder eftersom kameran är oladdad igen...
Och för övrigt är jag fullt medveten om att ordet eftersom dominerar det här inlägget, tror jag får skaffa en synonymordbok...














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0