Söndagen och Måndagen

På söndagen var det en lagom bakismamma som knallade ur sängen vid niosnåret... Tog det lugnt en stund innan vi åkte ner till kvantum för att inhandla lite strandleksaker och lunch.
Var väl nere på stranden till 11 halv 12 nångång. Ungarna hoppade i havet direkt medan mamman och pappan gjorde sitt bästa för att unvika sand på filtar och handdukar...









Stannade inte så värstans länge eftersom rutan på förarsidan på LÅNEbilen inte gick att veva upp och Mulle meck ville åtgärda problemet snarast.
Jag och Mysan åkte till Gmormor/morfar för en stunds gemenskap på balkongen. Det bjöds på hallon och glass med kaffe och saft.
Efter en stunds fika satte gammelmormor Mysan i arbete... En bunke vatten och några tvättsvampar så blev balkongen/terassen genast ett stycke renare... Bra med en liten städtant i familjen...
Mormor Lotta dök upp till Mysans stora förtjusning... Hon stod vid räcket och bara vrålade Mormor DÅTTA....

Roine och Lucas kom hem efter en kort stund eftersom klantobert (jag) glömt hemmanycklarna. Lite söndags handling för att undvika ekot i kylen och sedan var det bara kväller kvar.

Måndagen började lugnt och skönt, städade iordning efter helgens förfall, piffade balkongen och försökte hitta smarta lösningar på överbelamrad lägenhet (man får ju lite nya funderingar efter ha besökt ett underbart hem).
Men efter den raiden var barnen rastlösa som få. Vi knallade ner till parken så dom fick cykla av sig lite energi, och vråla lite oxå för den delen. Drog fram Lucas gamla babybadkar med iskallt vatten i så dom kunde plaska av sig lite i hettan oxå.




In för en stunds svalka innan vi for ner till Mamma och Pappa. Min älskade mor hade nämligen lovat OSTKÖTTBULLAR till middag på hennes lediga dag. Underbara människa, ställer sig och steker en miljon köttbullar på årets kanske varmast dag.
Tror det slank ner en 20 30 köttbullar och var tvungen att lika som en valross på soffan på altanen innan jag orkade resa på mig.
Ungarna åt oxå med god aptit men dom sprang omkring i vattenspridaren efter maten så lika mätta som sin mamma var dom inte.

Drog till Rusta för diverse småplocksinköp efter den underbara måltiden och när vi senare entrade parkeringen vrålade Lucas att han skulle leka med Algot SJÄLV och sprang direkt upp till grannen.
Jag packade in varorna och följde sedan efter.
Fick en kopp kaffe och en dunk målarfärg så jag lämnade Lucas hos sin nya kompis och gick ner för att börja måla. Som vanligt när jag har planer så tar Roine över. Han är bättre men jag tyckte han kunde få slippa nu när han semestrar. Han pillade tapet, spacklade och slipade innan första lagret färg smetades på. Jag fick iallafall vara med och ta alla små ställen och andra lagret färg...



Jätteljust och fint lär det bli... Men nu vaknade en fjärdedel till av familjen så strax börjar väl gerillasoldaterna med sina övningar. Dvs dax att sluta blogga och agera fredsaktivist...
Have a nice tuesday, I will, med sol, förhoppningsvis bad och mera målning...

Kommentarer
Postat av: Sara

I miss U so much!!!!!

Latitud 57 party idag :) önskar ni kunde varit här!



Puss & Kram

2009-07-03 @ 18:11:02
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0