om man skulle passa på medan familjen sover

Ska vi börja med lördagen kanske..

Upp tidigt och ivag alldelles full packade till stranden. Entrade jogersö runt 10 och fick en bra plats precis vid vattnet. Perfekt när man har två vattendjur till barn. Enda nackdelen är väl all sand som envisas med att hamna på filtar, handukar, väskor och mat...














Lucas och My har inga spärrar utan knatar ut i vattnet till som knappt bottnar, livsfarligt tycker höns mamma/pappa men dom två älskar det iskalla vattnet. Det var lite tjafs i början när disskusionen om hur långt man egentligen får gå ut men sen förstod dom och det var riktigt mysigt att bara sola och bada.
Åt en trevlig lunch (pasta/kassler sallad) och båda mina petgrisar åt med god aptit. Mysan satt länge lääänge i vattenbrynet och öste grus på sin traktor och Lucas strosade runt för sig själv. Båda lyssnade (nästan) hela tiden på förhållningsorder och mamma fick en snygg bränna....




Efter drygt tre timmar var det dax att packa ihop för att hinna inhandla en present till Filippa som blev 4 år på fredagen och skulle ha kalas på Lördagen. Riktigt trevligt barnkalas, långbord till ungarna, långbord tiöö föräldrarna, tårta, sju sorters kakor (om inte mer) allt hembakt förstås och inte att förglömma fiskedamm och massor med saker till ungarna på en lagom stor tomt. Inte ett gnäll eller en sur min från någon. Kanske ska tillägga att det underbara vädret stod till förfågande också.
Usch det är sådana här lyckade tillställningar som gör att man själv känner sig som en toksopig förälder. på mina barns kalas ståe en köpt tårta på diskbänken tillsammans med några torra bullar och tråkiga kakor på diskbänken. Man tar själv vad man vill ha innan man slår sig ner vart det finns plats i våran abnormt stora lägenhet. Alla barn slåss eller är ledsna och jag är så hyperstressad att jag i efterhand inte minns vilka som vart där eller inte...Hu man kanske ska bli lite bättre sådant där. Eller helt enkelt anlita superfixaren Jade till att styra upp vårat kalas också....

I vilket fall så tickade klockan på och det var dax att göra sitt bästa för att bli presentabel inför kvällens festligheter. det gick ju sådär som vanligt men tiden räckte inte till (fast å andra sidan hade inte all tid i världeen räckt heller så!).
Pappa skjutsade in mig till statoil och Ida och Anna hämtade upp mig där så vi kunde fara vidare till Therese.
Väl hemma hos sistnämda blev vi mottagna av Pirjo, Therëses mamma och ungarnas gamla förskole fröken. Underbar människa förövrigt.
Efter en stund kom Husägarna och lilla Thelma hem och "förfesten" fortsatten på baksidans altan. Mycket trevligt med skitsnack och vin... Fick en trevlig rundvandring i huset som är helt underbart. Och då menar jag ÅH JAG VILL OXÅ HA... grymt avundsjuk, men det är sådant man får leva med när alla skaffar hus och jag själv fortfarande bor kvar i en skolåda.

Efter lite tillpiffning i rockbadrummet så var det dax att bege sig ner till hamnen











Vi kunde inte bestämma oss för vilken bar som var den bästa så vi valde Skeppsbron först vilket inte var så smart, sedan entrade vi hamnmaggan vilken inte heller höll måttet. Jag och Ida ragglade vidare,, det var helt enkelt för mycket/tråkigt folk ute....
Kalles  enormt trevliga vän Tobbe skjutsade hem det överförfriskade sällskapet...Lovely det tackara man för...

Kommentarer
Postat av: Therese

Tackarför orden om huset, det värmer! Tackar ännu mer för en tok trevlig kväll som måste göras om. Kan dock bli med lite mindre alkohol ;-)

Vad fina bolderna blev! Vi ser ju lite anständiga ut iallafall...

Kram

2009-06-29 @ 20:34:30
Postat av: Anonym

f*n vilken läcker brutta ;0) love you

2009-06-29 @ 21:36:08
Postat av: Cicci

Åh jaa klart det ska göras om,, men som sagt om alla bara kunde inta föda innan och vissa(jag) vara lite bättre på att intaga vatten så ska det nog gå bra...

2009-06-30 @ 08:07:22
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0