Nä nu får jag skärpa mig

Inte ett inlägg på nästan en vecka,,,,

Men det är bara för det har varit fullt ös hela tiden... I torsdags var jag bra seg hela dagen och efter att Sara och Mattias varit här och svullat tacos blev det inte bättre.
Fredag började med strålande sol som sedan höll i sig under hela midsommaraftonen. Underbart med sånt trevligt väder när man har planer på utomhusfest i Jensy Josas trädgård.
Men först skulle det bakas tårta och försöka hitta en outfit som man inte såg ut som en slampig flodhäst i. Bara aningen slampig kanske dock helt fri från flodhästliknelser... Det gick ju sådär som vanligt har jag sett så här i efterhand på allas fina bilder på FB... Men men det är bara att ligga i hårdträning till nästa år.
Som sagt, baka tårta, göra sig i ordning och packa Mys-pys väska eftersom hon skulle spendera natten med världens bästa Sara.
Åkte ner till ovannämnda som var stationerad hos Mamma. Där bjöds det på underbar middag med trevligt sällskap. Pappa, Anna, Sara, Mattias, Mormor, Morfar och Farmor. Lucas spenderade sin tid hos Farfar som vanligt (ar sagt det förr och säger det igen, halva barnbidraget rycker snart). Efter en mycket smarrig middag med grillat färskpotatis och diverse tillbehör bjöds det på ägg/sockerfri chokladtårta som Syster knåpat ihop. låt mig bara säga LOVELY... Dom andra sockerråttorna fick äta min sliskiga full med socker...
Önskar att jag kunde bli lika hängiven som min idol när det gäller att ta tag i saker. Man kanske ska sätta sig och göra en lista som komigång... Eller så kanske Saraska flytta hit som personlig kock och sparkirumpan coach...

Midsommaraftonen flöt på i lagom takt.. Skjutsade ut Sambo till sin vän Berra efter vi sagt hejdå till Lillfisen som inte brydde sig om att mamma och pappa drog... Anlände till Jenny lagom till blomsterparaden skulle ta sin början. Alla knatade i väg mer eller mindre motvilligt med ett par blomsterhinkar väl utplacerade i gruppen.. Det var två som verkligen tog priset i årets blomplockning, den hette passande nog BLOM och den andra var såklart Roger som sällan ger sig in i ett projekt halvhjärtat. Efter promenixen skulle stången kläs och när den väl var klar (ja en hel del problem uppstod under det projektet) så var det dax för den obligatoriska dansen. Jag utnämnde mig själv till kameraman liksom en del andra. Måste säga att det var förvånandsvärt bra uppsluppning på dansen dock...

Jaha nu har vi kommit till det som dom flesta längtat (en del högljutt dessutom) mest efter. MATEN...
Behöver jag ens säga att det var fantastiskt gott. Behöver jag ens säga att Jennys engegemang (jag vettefan hur det stavas) som vanligt gett oerhörda resultat. maten var underbar människorna var underbara och musiken var bra. Toppen kväll helt enkelt...
Vad som var det absolut bästa var väl att alla brudsen var samlade återigen. Kan väl knappast bli bättre när ens gamla fjortispolers fortfarande hänger ihop. vi kanske har blivit en aningens mognare på gamla dar men vi e fortfarande råcoola...

Lördagen var inte lika trevlig... Vaknade halv 10 av en Tobbe som vill prata, kollade av FB eftersamtalet men var tvungen att lägga mig i soffan efter två minuter för att inte kräkas över tangentbordet...
Ringde syrran efter ett par timmar som ville bli avlöst från lillfisen. Dom skjutsade upp Mysan som gick och la sig på soffan och slocknade direkt.
Mamma och Pappa vilade en stund till innan det bar av ut till farfar för att hämta storbus också.. Under vilda protester som vanligt.

På söndagen gick vi ner i parken för att busa lite i värmen. Grannarna kom ner och bjöd på lite tervligt sällskap. Sen bjöds det på korv också, så det blev en heldag utav det också...

Måndagen spenderades hos Farfar där Storbus skulle stanna kvar såklart.. Efter en heldag med sol och poolbadande så var allra rätt trötta.. Ingen orkade stå emot så vi sa okidoki. dessutom skulle Roine jobba och jag på avtackning på jobbet så det passade ändå bra.

Tisdagen var det alltså avtackning på jobbet som gällde. Kul att se allihopa igen även om jag mer en någonsin kände mig utanför. JAG VILL OXÅ vara med...
Mysan fick vara hos gamelmormor så länge. Hon smaskade på allt möjligt från det att hon kom tills det att vi åkte.. Sen äkte vi bara hem och låg i soffan och jäste. Luften gick ur mig och min lust till något överhuvudtaget gick ur mig..
På kvällen åkte vi ner för att handla lite och hämta den nya DVD:n... Alltså följde det obligatoriska ljudmecket tills klockan alldeles för mycket...

Och idag har vi bara legat på farfars tomt och jäst i solen och poolen, men jag antar att det inte är många som ens läst hela inlägget så den här kvarten var fullkomligt bortkastad...

Puss och hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Jessan Pessan

Jag läste hela o d va lika trevligt från början till slut!

2009-06-24 @ 22:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0