Lördag

Idag bär det av mot Storstaden. Bussresa med mamma lillstrumpa och hennes kompisar Linnea och Lisa.
Tjejerna ska väl göra Gröna Lund osäkert medan Jag Roine och Mamma planerar att gå på Aquatica och Skansen. Ungarna är exalterade, Lucas pratar om ormar och Mysan babblar om att åka bussen.

Igår somnade lilla damen redan halv sex framför pingvinfilmen Happy Feet. (för övrigt en underbar film) så nu står hon alledeles pigg och söt och säger -Mamma, du älskas mig, Pappa älskas mig, Lucas älskas mig, inte jag liten, jag stor. Visst mamma!!!!

Jättesöt.

I övrigt har veckan flytit på bra. Efter dagis i torsdags var jag noga med att slösa bort så mycket av skattepengarna som möjligt. Tycker jag lyckades rätt bra då drygt 6000:- gick upp i rök. I och försigt var 4000:- till Roines 30 års present och det får jag lite bidrag till så lite kommer ju tillbaka efterhand. Träffade Andoreas(Lucas version av hans namn) med flickvän och bebis, äntligen fick jag träffa det lilla underverket som fått namnet Jack. Jättesöt och liten. Mysan blev alldeles tillsig och ville klappa och bära och hålla. Däremot var hon noga med att konstatera att bäsen var liten och inte fick dricka Fessi (festis) och inte äta glass eller låna hennes Tutte....

I går, alltaå fredagen var det dags för Lucas tredje besök hos tandläkaren. Eftresom han de två gångerna innan vägrat att ens titta på tandläkaren så blev jag glatt överraskad när ungen var totalt medgörlig och bara gjorde exakt som läkaren sa. Det tog inte ens fem minuter och hon var så nöjd med hans tänder. Inga anmärkningar på något. Att Lucas dessutom fick en liten ödla gjorde honom stolt som en tupp och så fort vi stängt dörren ville han ringa sin pappa och berätta hur duktig han varit.
Efter besöket åkte vi hem till Mormor Annbritt för att hämta lillasyster och dricka lite kaffe.
Anna slutade ju nian igår så meningen var att vi skulle till stjärnholm för att delta i avslutningen men eftersom vädret inte var det trevligaste så åkte vi hem till mamma istället. Umgicks med Papsen en stund innan han skulle till jobbet. Förberedde maten så allt var klart när avslutningsfirarna anlände.
God mat och smarrig tårta efter. Tyvärr så var det maräng i tårtan så jag fick ju ligga i horisontellt läge resten av eftermiddagen. Men som sagt Mysan slocknade redan halv sex och Roine tog med Lucas till Farfar för att mecka bil så jag hade det lugnt och skönt här hemma.
Att sedan meckandet gick åt h--te är en annan historia. Så nu är det bara att snällt betala farbror bildoktor X antal lappar för att få bilen att gå bra igen... KUL.

men vad faan nu ska vi åka till Huvudstan för att underhålla kidsen lite ja dvs om barnens far och storbus vaknar nångång idag............


Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas ni får en underbar dag i sthlm!



Jag sitter och suktar efter min hemgjorda glass som står i frysen och försäker bli färdig... mmm ska bli såå smaskigt :P

Men jag ska försöka plugga lite i väntan på en himmelsk efterrätt och sedan övningsköra lite när prinsen kommer hem. Jag har förrästen fått ordning på min dator nu och även inhandlat ett grymt mycket större minne till denna, så nu under helgen borde det kunna komma upp lite bilder igen! Tacka vet jag RAW-format, bilderna blev superfina och sååå mycket bättre än vanligt...



Puss & Kram

2009-06-13 @ 15:06:16
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0