Helgen

Jag lägger upp lite bilder i ett senare skede eftersom det bara blit snabblogg innan barnen ska väckas och fösas till dagis.

På lördags eftermiddagen efter en dag på stranden och fotosession med Sara så tyckte jag och Roine att det kanske var dax med lite vuxen tid, en bio hade ju vart väldigt trevligt och sedan en öl i hamnen på det. Jag ringde min underbara syster med hundvalpsögon (som hon inte såg förvisso) och undrade försiktigt vad hon pysslade med så här på kvällskanten.
Det var filmtaim utan övriga aktiviteter inplanerade. Jag undrade stilla om det fanns någon möjlighet till barnvaktsagerande, ja sa hon det går väl. Motfrågan som följde var väntat, En eller två?
Eftersom jag inte har några som helst kravmöjligheter sa jag att det är naturligtvis upp till dig själv och mamma eftersom det är ni som får ansvaret. Både min underbara syster och min härliga mamma tyckte det var självklart att båda terrorist barnen skulle komma.
Vilken underbar familj jag har. Tillpiffandet börjades och barnens saker packades ihop. Gissa vilka två som var eld och lågor härhemma över att få sova hos MORMOR och MOSTER???

Sedan följde det vanliga scenariot. Jag hade glömt välling+tillbehör och all Saras kamerautrustning, Hemma!!!
Jaha säga hejdå till barnen med det obligatoriska dåliga samvetet som man får anstränga sig hela natten för att undvika att känna på, kasta sig iväg med bilen snabbhandla på en öppen butik. (nationaldagen var visst en röd dag?) Hem för att hämta kvarglömda artiklar innan Sara fick springa ut till vägen för att hämta dem.

Hem och kleta på mer smink, (allt för att dölja den hemska sanningen) lite trevligt balkonghäng med sambo och bra (ibland) musik. Älska Spotify!!!
Inser att den sista bussen för att hinna med bion åkte när jag entrade parkeringen. Ringer min kära Kusin som turligt nog uppdaterat sin status på Facebook för att kolla om grillfesten var tillgänglig för två till. vilken den var.

Mycket trevligt med lite lugn förfest hemma innan promenaden ner till Marie och Sebastian inleddes, även promenaden var trevlig och innehöll allt och inget. Om man dessutom ignorerar jätteblåsan under fötterna som följde med mina promenadvänliga pumps så var det väldigt skönt att röra lite på fläsket.

Kvällen kunde inte ha varit mer trevlig. Underbart sällskap bra musik, dansvänligt vardagsrumsgolv och ingen allergi. perfekt är ett milt ord för den här Lördagskvällen.
Oscar underhöll med en upphittad blond tofs andra underhöll med ett väldigt stort blåmärke och då ska man inte glömma hur Carro och Marie imponerade med väl valda moves och en del skrål.

När klockan började närma sig 24 ville en del ut på krogen för vidare äventyr, andra var inte så sugna så det rann ut i sanden, plötsligt började det ljusna och klockan hade passerat 3. Jag, Roine, Carro och Oscar tänkte att värdparet kanske behövde vila lite så vi gjorde oss redo för hemgång. Tyvärr så bor vi på olika håll så den gemensamma promenade blev inte långvarig.

Gissa hur trött jag var dagen efter?
Tur att jag fick ligga i sängen till halv två iallafall.


Och eftersom jag var den enda med sinnesnärvaro att fota kvällen får ni lita på att jag var snygg hela kvällen... Och gjorde aldrig något jag skulle ångra dagen efter... Puss

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahaha!!! galet kul kväll:-) när man som minst anar det..... ska visa Oscar korten sen;-) när han har långt hår!!! jag kan förresten ses ev på tors fm.. kan du? Puss

2009-06-09 @ 11:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0