Fredag

Började toppen bra eftersom bilfan ÄNTLIGEN var klar, det började genast att brinna i knutarna på herrn i huset. Vi måste hämta bilen NUUUU. Jag försår honom iofs han har varit nådigt orolig i tre veckor nu. Hädanefter kan det hända att proffs får mecka med bilen direkt. Självknåpare som man är.
En sväng ut till farfar efter Bettan hämtats upp. Städa lånebilen och våran egen som var nådigt stökig och busa med ungarna en stund. Farfar och Lena skulle i väg så vi pyste in till stan en sväng. Hittade en bikini en kjol och en tunnika/klänning. Roine fick ett nytt batteri till sin klocka och ungarna en piltavla och ett varsit vatten gevär.
En snabb sväng till McD innan vi besökte lilla Filippa (ja och övrig familj såklart).
Lucas var på sitt allra bästa bajshumör så när jag mjukat upp Roine så pass att han kunde tänka sig att bygga min garderob så tackade vi för oss. Tänk ibland leker barnen hur bra som helst och andra börjar dom slåss innnan man klätt av sig skorna.
Det bar i väg till byggshoppen för att inhandla diverse material innan vi åkte hem för att börja bygga. Jag skriver vi men menar naturligtvis Roine.
Jag och barnen fick sällskap av Linda och Algot i parken. Även där var Lucas oerhört trevlig och lättsam. Mysan var iallfall jättemysig och lekte och strosade omkring.
När regnet började droppa fick alla barn panik och ville in. Jag och Linda försökte få dom att stanna ute så vi kunde hoppa i vattenpölar men barnen vägrade. Jaha bara att packa ihop då.
Linda tog med Lucas hem till sig för lite lek och mat. Han hade varit en liten ängel vilket jag väljer att tro på, dels för det dövar ett dåligt samvete och dels för att inte ett knyst hördes från lghten ovanför.

Min garderob är i vilket fall nästintill klar. Ett lager färg och lite inredning kvar bara sedan blir det operation rensa sortera och städa lght igen.

Lördagen kommer bestå av just det, dessutom kommer farfar och hämtar barn, överblivet virke och mormors fotölj runt lunch snåret. Sedan ska det piffas och donas innan Dallens födelsedagskalas ikväll...

Kommentarer
Postat av: Jess

2009-07-04 @ 17:13:34
Postat av: Jessan Pessan

Va bra de där gick då. Det jag ville ha sagt är att jag hoppas innerligt på att det kommer en bild på garderoben. Man kanske kan få ytterligare skaparglädje o ta tag i vissa byggprojekt som ligger o väntar. Ha en trevlig kväll!

2009-07-04 @ 17:15:35
Postat av: Cicci

Ska försöka ordan en sådan när allt är klart...

2009-07-05 @ 10:58:35
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/
Postat av: Sara

jaa, jag vill också se!!!

2009-07-05 @ 15:18:58
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0