idag ni

idag, alldeles förtidigt, ville mysan gå upp, närmare bestämt redan kl 6 när favvo gubben skulle till jobbet. Mamma missade den viktiga halvtimmen sömn och ännu värre en timme för mig själv på morgonen. 06.08 vaknade nästa bus och fast mammsen satt på Alvin blev det full fart syndigt tidigt på morgonen. Men jag får väl vara nöjd över att det inte hör till vanligheten och bara göra det bästa av just nu. Ska klä färdigt barnen och ta mig ner till dagis/förskolan och sedan vidare till skolan. Måste bli lite haj på det här med Rittekniken inför stundande prov.

Måste nästan dela med mig av måndagen först. Jag pluggade halv dag innan jag kom på att ca tusen ärenden skulle hinnas med innan the little ones skulle hämtas på det underbara stället dom hänger på om dagarna. Bland annat skulle det storhandlas vilket är ett omöjligt projekt med två surfisar och en mamma som inte kan hålla ögonen öppna efter kl 16. Där för beslöt jag mig för att handla på Willys, billigt är bra i dessa tider, och på vägen dit bor ju världens bästa Ida. Blev en snabb kaffe (i all bemärkelse) med en underbar vän och två toksöta troll. Sedan skulle det alltså bära av till Willys, men Nej jag hade ju glömt plånkan hemma.(och för den delen även inköpslistan=)). Så jag vända tillbaka till Oklahoma för att hämta dessa två och sedan ta min shoppingrunda till Kvantum istället. Allt fortlöper alledeles Vajert tills halva kundvagnen är fylld och jag inser att mitt kort är tömt på kronor och ören och Roines Visa har han själv.. jaha bara att gömma kundvagnen och hoppas att ingen ser/tar den och kuta ut till bankomaten (man är ju förärad med sin sambos uttagskort iallafall). Enda turen jag hade den dagen var att ingen brydde sig om min stackars kundvagn medan man ordnade till sitt misstag. Fast jag kände mig som en hel brottsling.

Igår blev jag och Totte (tack för all hjälp) klara med alla ritningar som skulle färdigställas så jag passade på med en snabb kaffe hos världens bästa mormor också. Efter två och en halv timme insåg jag att om den där städningen skull hinnas med var jag tvungen att avbryta det alltid lika intressanta samtalet och bege mig.

Och så till sist vill jag tillägga att Röd Vax Krita på Vit Garderob går bort med Jif köksrent och köksvamp.. bara så ni vet allihopa, idag börjar projekt "HurFanManFårBortRosaTushpennaFrånKöksluckor". Det sak bli oerhört spännande(onehört hoppade precis in i hjärnan Hmmmm)//Tack och hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Ida

"onehört" jag blir glad! like old times Puss

2009-01-21 @ 19:12:14
URL: http://missajdahoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0