Ny vecka

Faan vad helgerna går fort.
På söndagen så vaknade jag kl 10 och insåg att vi kanske nannat liiiite för länge. En kort morgon innebär en stressad mamma och det är aldrig kul. Vi kastade i oss lite frukost och packade iordning det nödvändigaste för ett besök på stranden. Blåste sedan ut till farfar för att hämta storbus.
Inte ett ljud när vi kom, han bara hoppade in i bilen redo för resten av dagens äventyr. Trist att inte kunna stanna hos Farfar en stund för att få en redogörelse för helgens bravader men det får vi ta nästa gång.

Träffade på Jade och Filippa på Stenvik. Alltid lika trevligt med sällskap. Krokodiler och jättesköldpadoor blåstes upp och mammor parkerade sig på ett bra solställe. Pappan fick offra sig och bada med barnen.

Tiden går som vanligt alldeles för fort när man har trevligt så efter 2 timmar var det dax att plocka in halvnakna och blöta barn i bilen så vi han till 15 föreställningen på bion. Jag och Linda har nämligen lovat våra barn Ice Age 3 på bio och om ni minns så var det tjockt med folk sist vi tänkte gå...
Roine och Mysan fick oxå följa med. Tänkte att det blir nog ett äventyr att gå på bio med en tvååring. Vi köpte "lite" godis på Kvantum innan vi släntrade in på Tärnan för att avnjuta en film i sommarvädret...

Killarna satt lugnt och kollade på filmen (eller Lucas upprepade allt som sas som vanligt) och hör och höpna det gjorde Mysan också. Inte ett ljud eller ett spring i benen på hela filmen. Eller dom sista tjugo minutrarna ville hon byta stol typ 12 gånger men ändå hon var tyst och nöjd iallafall.
Den enda incidenten var att barnet blev kissnödigt när det återstod 10 minuter av filmen men hon och Roine knatade iväg till toan så var det problemet löst.

Tillochmed Tanten som satt i kassan sa att Mysan var otroligt duktig när vi gick ut sedan. Man kan inte annat än hålla med, jag trodde faktiskt att hon skulle somna men icke sa picke hon satt som sagt som ett ljus nästan hela filmen.
Jag frågade efter om filmen var bra.
- Cool, mamma, jättecool, svarade Mysan och sprang iväg fär att klättra i trappen med brorsan och Algot.

Lucas ville promt gå promenad med Linda och Algot hem, (utan skor) så vi andra hoppade in i världens fimaste bil och pyste hem för att koka kaffe och blanda saft.
Lagom till det var klart hade Linda kommit hem med grabbarna, och inte ett gnäll från killarna på hela vägen. Otroligt dom som annars har ont i benen innan man ens ser Rimi....

Satt ute i parken till klockan närmade sig halv åtta tror jag. Dennis kom också ut för att röja ett par varv, men alla barnen var nog lite sega och trötta efter först sommarvärme och sedan mittpådagen bio för det gick inte gnällfritt till i parken vill jag lova.

Gick in till oss och lagade en alledeles för sen middag när Dennis, Andreas och Fredrik skulle pysa iväg, Den första till sin mamma och de två senare till jobbet i Stockholm.

Vid halv nio så fick vi bryta upp eftersom det är dagis dag idag. Roine fick natta barn medan jag silverschampooade mitt hår, trodde jag skulle slockna direkt sedan men icke. Låg och vred och vände på mig tills klockan närmade sig 24.

Suuurt att inte kunna sova ordentligt, speciellt när man vet att alarmet ska gå av X antal timmar senare.
Jaja jag vaknade efter larmet sjungit "Kings of Leons- Closer" i tio minuter och nu sitter jag här.
Nu ska kaffe värmas på sedan ska dagen välkomnas med alla nya möjligheter...

Puss och Hej

Kommentarer
Postat av: Anna

vet du... jag kan nästan se framför mig hur det såg ut när dom tittade på bio:) och i mina ögon var dom jätte duktiga :) och söta...

2009-08-11 @ 23:02:17
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0