Muffins utan ägg


5 dl mjöl
3 dl socker
3 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
2 dl mjölk
150 g smör (smält naturligtvis


Ja ni vet hur man gör, torra ingredienser först sedan de våta... Smacka in i ugnen på 175 grader Celsius i ca 20 minuter

Om man vill kan man slänga ihop florsocker kakao och en pytteskvätt kaffe och smeta på glasyr när muffinsarna är klara men det är naturligtvis helt upp till er själva





Det var det. har tänkt ett par dagar att receptet ska spridas vidare. Vad faaan gör man när magen bara vägrar allt med ägg i. Allt smaskigt innehåller ju för fasen ägg. Bra på ett sätt, det är lättare att döva suget när man vet hur kass man mår efteråt.
får be om ursäkt för den centrerade texten. Vet hur jävla astråkigt det är att läsa skiten men det vill inte försvinna helt enkelt. Eller så är jag så kass på inställningar som jag länge misstänkt...

Dagarna som gått sedan sista inlägget har i vilket fall bara sprungit förbi. Jag hann med en del i måndags medan jag pluggade och när sedan barnen hämtades var dom sådär överlyckliga som bara två dagiströtta barn kan vara, så vi åkte hem istället för till stranden. Dom fick mucka på sitt rum medan jag helt slut i huvudet placerade mig framför "Sex and the city".

Roine kom hem vid fyra i måndags. Käkade och duschade sedan tog han med Lucas på fisketur.. Gissa vem som var avis då?
Inga fiskar blev det den här gången heller. Stackars Lucas, får aldrig nån firre.

Tisdag minns jag knappt vad vi gjorde, käkade plättar i parken. Algot och Linda sällskapade en stund innan det började regna. Just det sedan åkte vi till stenvik för att ta ett dopp i regnet, så var det ju. Hälsade på mamma sedan lämnade jag bil och barn till mon sambo som tog dem till farfar. Mest för att visa nya bilen för Robban. Skönt med ett par timmar på sofflocket iaf.

Onsdagen var bara full rulle, mamma kom på morgonen för att passa buset medan jag åkte in med bilen för någon service. En kopp kaffe efter jag kommit hem så åkte mamma vidare. Jag och barnen plockade lite, jag undan och dom fram. Lagade lite mat innan Mormor och Morfar kom för att smaka på muffinsarna....
När det var dax att dra sig vidare tänkte jag att lite parklek kanske får buset att rinna av. vi klädde på oss och traskade ut.
Hade väl som vanligt bara vart ute nån timme innan det började droppa, det visade sig snart att det inte bara var lite dropp utan himlen öppnade sig och det bara öste ner. Översvämmning på 5 minuter kan man säga.

Som sagt det var ju dagisdag i dag, ska väl sätta igång med det jag skulle göra kanske....
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe ja det blir ju inte så ofta jag har tid just nu... inte ork heller har varit krasslig ett tag nu. Gick hem från jobbet med smärta i mage och rygg igår fm (urinvägsinfektion)... nätt och jämnt att det gick att hålla tårarna borta. Men med lite piller och vila så är det bättre och imorgon gör jag ett nytt försök att jobba. Det går nog bra nu tror jag.



Hatar dock allt vad piller heter men måste knapra ett par dagar till... hoppas jag håller mig undan biverkningarna denna gången bara...



Börjar bli lite nervös över att komma upp nu, känns som att tiden går för fort. Väldigt snart dags för körskolan... ska plugga lite på teorin ikväll när mattias ser på hockey. Upptäckte idag att jag måste öva på fickparkering innan jag kommer upp ;) Gick iaf väldigt bra att köra i Kalmar i söndags, annars brukar jag bli lite stressad när jag kör där.



Älskar dig också, snart ses vi igen LÄÄÄÄNGE :)

Ser fram emot en termin till med dig, Totte och resten av gänget!



Kramis

2009-08-13 @ 16:48:13
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: Sara

Förresten såg muffinsarna jättegoda ut!



;)

2009-08-13 @ 16:49:14
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0