Hmmmmm

Satt uppe hos Linda igår och drack den obligatoriska kaffekoppen medan Algot och Lucas "lekte" tillsammans. Då fick jag veta något som jag inte haft en aning om tidigare... kanske ska börja berättelsen med att jag inte brukar intressera mig för sånt jag inte från början har något intresse för eller finner minsta spännande eller relevant.

Saken var iallafall att hon skulle anmäla sig till arbetsförmedlingen för att föräldradagarna är slut och det finns inga jobb, inte ens ett sketet tim vikariat tydligen...
Linda är så gått som ensamstående med en "särbo" som bor och jobbar i stockholm och grabben är hemma på sommarlov. Barnvakterna flödar inte direkt och en obstinat sjuåring är ju inte det allra bästa att släppa med till AMF, iallafall inte om man vill ha en relativt stressfri situation. Om en arbetslössituation nånsin kan vara stressfri dvs.

AMF i oxelösund har lagt ner, man måste alltså ta sig till Nyköping för att skriva in sig, att det sedan sitter en representant från denna fördömda institution på komunhuset i Ockle spelar ingen roll. För att skriva in dig måste du ta dig till Nyköping. Det är 62 kronor i busstaxa fram och tillbaka ENBART för att starta upp systemet, som ABSOLUT inte kan göras per telefon????
Vad i helvete?
Tänk en männsika som levt på typ nada i flera månader och inte har barnvakt (kostar för den delen ännu mer pengar att släpa med barnet), bara för att "starta igång systemet".
VEM faaan var det som var så djävla bright och kom med den idén skulle jag vilja veta.
Dessutom fungerar det tydligen så att man får 75 dagar A-kassa, om dom sedan bestämmer att du har inte sökt jobb i den frekvens vi önskar då är det bye bye den lilla inkomsten man försökt leva på....

Vad är det för fel på det här jävla samhället egentligen? Är det verkligen meningen att man ska behöva ha det så här. Känns ju jävligt tryggt att bli slungad ut i verkligheten i april när skolan är slut. NOT....

Ska det behöva vara så att panikångesten ska infinna sig bara för man inte vet hur framtiden ser ut? Men jag vet köp något fint till nån som haar allt och ge en spark till den hemlösa som ligger på stan.... Bra idé, den som fick den....



Nej nu ska jag sluta bitterblogga och sätta på skygglapparna igen så man orkar med att leva... min nya försvarsmekanism (eller nya och nya, men det fungerar nästan jämt)...

För ett par dagar sedan hade jag lust att spy på allt, gärna min sambo också för han var så korkad, jag fick äta upp min känslor rätt snabbt när jag efter en tur till Jade kom hem till sovandes barn och diskad disk och hängd tvätt...
Varför är det alltid så, när man bara är så sur och bitter och har hittat tusen fel på sin andra hälft så motbevisar han mig i det tysta?
Nej nöjd och glad skulle jag vara, dagen har ju knappt börjat för sjuttsingen....
Beställde förövrigt lite uppfräschning till en ledsen garderob igår... (och tvättade ALL tvätt, men det känns mindre viktigt).
Så skönt ska det bli att få lite nytt, hoppas bara att tjockrumpan får plats i kläderna...


Och så slutligen lite blandade bilder från mobilen som tömdes i förrgår:















Tack och hej för denna gång....

Kommentarer
Postat av: Mattias

jag har en idé!!! om det nu inte finns några jobb där uppe så kan ni flytta ner hit. här finns det jobb så det blir över!!! ska vi säga så? :)

2009-08-18 @ 10:46:44
Postat av: cicci

Hade inte herrn haft fast jobb så hade det kanske vart ett alternativt.. Dvs om du tar över jobbet som farfar!!!

Vi får väl se hur marknade ser ut nästa år när skolan tar slut SNYFT!!

2009-08-18 @ 15:09:42
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/
Postat av: Mattias

det finns tre stycken sprängföretag här i närheten. jag vet om två och tror att det finns en till, kanske fler. ni skulle trivas här cicci!

det börjar hända en hel del här i stan nu och för din del tror jag inte att det är omöjligt att få jobb efter skolan är slut

2009-08-18 @ 15:55:54
Postat av: fia

JA DJÄVLA samhälle,,,, jag ÄR glad att jag fortfarande har ett jobb att gå till,,, Men Du villken Helmysig säng!!!!! hemmabygge eller Köp??

Kram påer

2009-08-18 @ 18:04:27
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Anna

ja vi får hoppas att jag är en ganska smart tre åring under min tid på tessin

<3

2009-08-18 @ 20:03:16
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/
Postat av: Carro

Fan vilket skit!!!

2009-08-19 @ 06:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0