Helgen

Fredagen startade tidigt då jag "halvdagsflexade" för att hinna städa och baka innan släkten skulle komma på kalas på kvällen. Näsan började rinna och jag nös 3045gånger och huvudvärken satt som en hjälm runt huvudet. Gick rätt bra med kalasandet ändå men när Farfar kom nån timme senare så låg jag bara i sängen och tyckte synd om mig själv.
Barnen var glada iallafall. massor med nya fina kläder, spiderman ägghållare med chokladägg till och lite leksaker, och enormt mycket uppmärksamhet.

På kvällen efter alla gått hem var dom som två odjur med allt spring i benen och sockerkickar till takhöjd. Jag beslutade mig för att barnkalas var för mycket och avbokade detta.

På lördagen hade jag gröt i huvudet men kände att jag ändå ville umgås med min syster så det blev en tur till gamla Oxelösund för fotosession och blåsväder. Kollade såklart in nya kranen som anlänt till oxelösundshamn också.
Sara och Mattias kom upp och lagade lunch till sjuk syster som inte orkade och ungefär samtidigt ringde Ida (som jag glömt ställa in kalaset till) och meddelade att dom kommer runt två tiden som sagt. FAAAN, det var bara att städa och baka tårta iallafall då. Lucas och Roine var ute hos Farfar så jag ringde hem dom.

När 3/4 dels familj Kristensen/Österholm dök upp kändes det trots allt väldigt trevligt och både Lucas och Mysan var så glada för att Smilla och Loke kom och lekte.

Jag var mest glad för att Ida kom... En av mina bättre vänner som jag egentligen inte ens behöver prata med för att hon ska veta hur det ligger till.

Jag ringde till Jade för att säga att när jag ändå var tvungen att ha kalas kunde ju dom också komma om dom nu kände att dom orkade med mitt krångel. Filippa hade blivit så ledsen när sura argbiggan (jag) hade avbokat kalaset att hon vaknat flera gånger på natten och undrat hur det nu skulle gå med Lucas present. Stackars lilla fisen. DÅLIGT SAMVETE? Jomenvisst.
När ida och barnen åkt hem kraschade jag på soffan och kände mig mer död än levande, en stund tills Pär ringde och sa att de var på gång. Jaha upp och plocka undan och koka mer kaffe då. Jade tvingade i mig lite meducin (som pippi säger) och efter en stund kände jag livet återvända, även om bomullen i öronen och toaborsten i halsen fanns kvar.

Jade undrade om inte Lucas skulle vilja sova hos dom nästkommande dag? Gissa vem som blev eld och lågor?
När sällskapet åkte hemåt for vi ner på stan för att hyra film.

Väl ute ur butiken var det någon som tutade på oss. Johan satt i bilen och vinkade glatt. Båda barnen blev jätte nyfikna och vinkade glatt tillbaka. Det är ju Johan sa jag innan jag stoppade in barnen i bilen.
Hela vägen hem sedan så satt mysan i bilen och sa. -Pussa Juhan. Jag pussa Juhan. medan Lucas deklarerade att han gillade Johan..
Gullungar.

På söndagen vaknade Lucas runt halv nio och sa att han skulle åka till Filippa Och sova och bada där. jag sa att Filippa fortfarande sov och resten av dagen bestod av meningen. -Har inte filippa vaknat än?

Vi skulle ju besöka Roines mormor Astrid i Trosa först. hon är jättegammal och har ett rum utan möbler där barnen lekte Hoppe hare. Att leka Hoppe hare innebär visst att man måste skrika Hoppe hare det högsta man kan. Jättetrevligt i ett tomt ekande rum. jag fick ta illbattingarna och gå ut i parken så inte Astrid fick hjärtsnörpa.

Åkte sedan hem till Oxelösund för en trevlig lunch hos syster yster innan dom skulle bege sig hem mot Oskarshamn igen. Sara lovade lite lek i parken också och då åt båda barnen med god aptit.

Hem för att packa en väska också innan Lucas äntligen skulle få åka till sin Filippa. Han ville packa sin egen väska.
Åkte sedan till Utkiksvägen där en härlig grillmiddag snart skulle serveras. Barnen lekte förträffligt med varandra, tilloch med Mysan som annars är en knähund. Per fick tillochmed bära henne en stund under kvällen.
Jade fixade och donade i köket, Per grillade, Roine höll koll på barnen och jag var mest trött och sjuk. men det kändes bättre och bättre. Urgod middag med underbart sällskap sen tyckte Lucas att vi skulle åka hem så han fick sova nångång. Jade stoppade ner barnen i badet och vi fick ta med en ledsen Mysan hem (som också ville bada i badhuset). Hon somnade på soffan efter ett bad i vårat trista badkar.

Jag har sovit hela natten utan avbrott och Mysan somnade tillochmed om efter Roine väckte henne med sitt morgonskrammel. dessutom verkar förkylningen vara bättre än på hela helgen.
Skönt med extra dag ledigt eftersom dagis är stängt idag. Även om jag känner att jag hamnar efter på jobbet. Får köra dubbelt så hårt i morgon istället.

Fick ett sms igår av Jade
"Nu sover de små änglarna som grisar:)Lucas är såå söt! han sa, jag älskar min mamma. Men Jade, vet du jag älskar dig oxå! Han har varit så duktig! Var stolta:) hoppas ni haft en mysig kväll oxå:) Kraaam"

Vad det värmer i hjärtat när ens barn är så där gossöta även borta. Tack Jade för du ville ha honom en natt.

Nu ska jag piffa till mig och leta reda på mina försvunna nycklar,,,

Kommentarer
Postat av: jeanette

sv: haha man tackar :D

2009-04-21 @ 18:58:12
URL: http://jeanettef.blogg.se/
Postat av: Sara

nejdu lilla gumman, nu är vi kvitt! Jag skulle föredra om kriget höll sig till facebook om det nu måste vara ett sådant...

2009-04-21 @ 21:22:38
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: Sara

Tog bort bilderna och troligtvis var det bara du och anna som såg dem... så hädanefter förväntar jag mig att det inte dyker upp en massa fulbilder på mig!



Annars har jag dem sparade på ett säkert ställe ;)

Dröm sött!

2009-04-21 @ 22:19:59
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: anna

jappsa mänsan men inte allt vihåller till i folkets hus som ligger vid bion där i fall du vet var jag menar :)

2009-04-22 @ 07:33:18
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0