Tisdagen på 3-veckan

En helt vanlig dag som känns avgörande utan anledning, varför har jag ingen aning om förmodligen kommer det bara bli en extremt lång dag utan roliga inslag överhuvudtaget.

Igår var det måndag(naturligtvis), satt i skolan hela föriddagen och disskuterade en potentiell miljörevision, när klassen betat av den så åkte jag hem för att kolla vad dom där gamla filmerna man älskade som ung egentligen hette. 1½ timme senare hade jag besviket konstaterat att
-Vinterviken
-30:e november och
-Om inte
Har utgått ur sortimentet, FASEN också jag ville så gärna se dessa filmer igen. Finns det INGEN som har dom ligger och skräpar nånstans?

Däremot hittade jag och beställde:
-Sökarna
-Nattbuss 807
-Tic Tac
-Ebba och Didrik
och sedan råkade en annan slinka ner som lät intressant
-American Crime

Åkte tillbaka till skolan för lite teknisk engelska, lärde mig en hel del nytt och kände mig som vanligt dåligt uppdaterad angångende bilens beståndsdelar, men men det kanske släpper så småning om.

Sedan hemåt för att hämta barnen på dagis, det gick ganska smidigt att hämta busfröna som annars ska krångla så man får tuppjuck men ett löfte om att hjälpa till med maten väckte  ett intresse som höll i sig ända hem.

Lucas lagade köttfärs och makaroner åt sig och lillasyster, skar lite gurka som tilltugg och Mysan plockade fram det välanvända Nemobordet och stolarna (för annars gick det visst inte att äta alls) och dukade fram maten.

Trist att dom precis ätit mellis på dagis så det var ju inte direkt någon matro att tala om vid deras bord, det blev dock bättre när våran mat också var klar så vi kunde slå oss ner.
Latmask kålpudding (recept från Ica Kuriren) stod på våran meny och var riktigt smarrigt med potatis och vinbärsgele.
Lucas var dåligt nöjd över sina matlagningskonster och jag vill påstå att han lyckades väldigt väl för att ha gjort allt själv. Han fick tillochmed välja kryddor och dosera själv (ja under övervakning). Han valde och smakade av kryddan innan han hällde den på maten. Framtida kock kanske?

Sedan var det badtajm för barnen, en timme och en östersjö i badrummet senare var det dax att prova lite kläder som kom från HM (alla kläder på, samtidigt) och busa runt lite innan sovtajm,,,

När knöl och bråk barnen väl somnat (i samma säng som vanligt) var det tydligen dax att investera i nya telefoner. Efter en massa divideringar fram och tillbaka blev det en gammal oteknisk nokia vikbar och rosa.

Jag undrar bara varför det inte går att hitta en rosa vikbar SE med touch och 12 mp kamera i? Det är nämligen en sådan jag vill ha. Något att fundera fram SE? Den skulle sälja som smör i solsken!!!

Nähä om man skulle sluta ordbajsa helt onödiga events och göra sig vacker i stället (om det nu är möjligt?)

Tack Denise för kläderna förresten!!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att de fortfarande tycker om nemo-möblerna :)

2010-01-19 @ 14:34:10
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: cicci

haha ja dom funkar fortfarande...

2010-01-20 @ 18:26:04
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0