Nu så

Har livet äntligen lugnat sig lite, men det är nog bara ett ögonblick av ro innan det ta ny fart, som vanligt! Inte för att jag är missnöjd, tvärtom så trivs jag med hundra saker som ska göras annars blir jag omotiverad och vill inte göra något alls samtidigt som rastlösheten kryper i mig.

Uppdatering då kanske, barnens viktigaste dag på året till att börja med, Julafton. Vi började som en vanlig dag fixade och trixade med Lucas rum så att det skulle vara åtminstone sovdugligt till kvällen. Maten förbereddes av farfar medan vi övriga gick en promenad med pulkorna. Försökte kolla efter "smådjuren" (rådjur och harar) och hittade faktiskt en liten hare som satt och tryckte vid halmbalen.
Pappa tänkte han skulle skoja med barnen och sparka ner snö från trädet men drabbades själv av ett iskallt pulver ner i nacken. Jag skrattade så jag nästan trillade omkull när han dansade ur dimman med ett förvridet ansikte....

Sedan vankades det lite julmat och tillpiffning innan Kalles jul började. När Kalle och hans vänner önskat en god jul så ropade farfar att en gubbe var på väg upp i backen... Barnen sprang nyfiket till dörren och kikade ut i mörkret...
En rödklädd tjock farbror ropade - HoHoHo finns det några snälla barn här i stugan.
- Åh en farfartomte, sa Mysan och glittrade med ögonen.


Julklapparna togs emot och revs upp sedan var det bara att koppla in Lucas spel och titta beundrat på mysan alla nya saker. Kvällen flöt på alldeles för snabbt och snart var det godnatt dax, Barnen var lagom uppspelta men somnade ändå gott.

På Juldagen kom Robban med familj med fler presenter till barnen och Amelia fick en hög i från oss, annars var det raskt tillbaka i vardagen med vedsågning och skottning på schemat.

På annandagen var det dags för en visit hemma hos mamma där hon och Anna väntade med potatisgratäng och kött som smakade ljuvligt, barnen fick ännu mera paket som slets upp i glädje. Mysan fick en klänning som hon genast skulle ha på sig och gick stolt och snurrade fram och tillbaka för att se hur kjolen svängde sig. Lucas bästa var såklart Ben 10 gubben...
När vi kom hem sedan på kvällen så öppnades degen som barnen fått av Sara och Mattias, lilla Amelia fick vara med och barnen roade sig själva i säkert en timme innan amelia skulle hemåt...




Just det jag och pappan var ju ute på galej på juldagen också men det var inget utöver det vanliga, samma trevliga sällskap som vanligt.

Sedan har dagrana flytit på alldeles för snabbt som vanligt, pulka promenader och tv-spelandet har avlöst varandra en och annan morot har burits ned till råddjuren och några gånger har vi tillochmed fått se en skymt av dem innan de förskräckta av vårt oväsen flytt upp i skogen....

Men man längtar ut när man har en sådan här utsikt från farstutrappan:


Blandat med att fortsätta göra klart i Lucas rum och finputsa detaljer i vårat rum, Nu är golvlisterna uppsatta och målade i vårat sovrum och hålet i väggen som förr täcktes med en plastpåse har ersatts med en plåtbit,,,,
Lucas rum ser nästan ut som på bilden nedan men alla lister är lackade i antikvitt:




Måste få dela med mig av våran picnic i 15 minusgrader också;


Nu tror jag att jag ska ladda upp bilderna från nyårsafton och lägga i ett senare inlägg för detta har tagit hundra år att ladda upp med min svaga kontakt med 3G nätet här ute...

Tack och hej tills jag orkar glo på uppladdningsstapeln nästa gång...

Kommentarer
Postat av: fia

ÅÅ va mysigt ni haft det!!! vart ligger stugan?? villken Idyll!! god fortsättning på er

KRAM

2010-01-02 @ 21:52:58
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0