Tisdag

Idag är det nummer två utan 10 på kranskolan. Måste säga ändå att jag tycker att det gick ganska bra idag om man borträknar magen som totalkraschade efter min salladslunch....

Låg och var tjock hela kvällen sedan och orkade absolut ingenting. Lucas var ute och lekte med Algot i parken, Pappa kom och hjälpte Roine att få upp dom nya sängarna för trappen och Mysan sprang omkring och hoppade i morfars knä. När pappsen åkt hemåt för att vila innan nattskiftet kom Roine tillbaka med Pizza som han och Mysan mumsade på. Lucas och Algot kom in en stund senare och käkade upp resten innan dom gick in för att röja på Lucas rum. Vet inte riktigt vad som hänt med det barnet, från att ha varit en riktig surkorv i sommras till att vara riktigt trevlig tillochmed mot Mysan som för övrigt fick vara med grabbarna hela tiden när dom var här och lekte. Skönt säger jag då behöver det inte bli så jobbigt näe dom ska leka.

På tal om inget så tänkte jag lämna en kort redogörelse efter helgens bravader. Har som vanligt spenderat tiden ute i Svärta, dock inte lika effektivt som vanligt. Tappade lusten lite när det är 3000 andra saker som måste göras innan man ens ser nån skillnad, men men altanen blev rensad på skräp och en hel del blev lagt på eldningshögen. Roine var i tystberga och hämtade gipskivor hos en jobbarkompis och Mysan och Lucas har varit super mot varandra och gått en massa promenader med Mys lilla dockvagn. Jätte söta har dom verkligen vart. Jag tog med mig barnen och gick lite längre upp på vägen. Dit som dom ite får gå när dom är själva, Till SPÖKENA. Vi hittade dock inga spöken utan fick nöja oss med en överkörd orm, en ihjälskrämd fjärilslarv och en levande larv som hade väldigt bråttom till sin mamma.
Lagom promenad äventyr och senare på söndagen när jag stod på farfars trapp för en nikotininhalation fick jag en funderare på om man verkligen ska förhålla sig i skogen överhuvudtaget. Jag såg nånting blankt, glänsande svart som graciöst skuttade övervägen och upp i skogen, helt ljudlöst. Såg ut som en panter även om jag vet att sådana inte finns i svenska skogar så fick jag mig som sagt en funderare.

Nu till det absolut kuligaste. Grillpartaj hos Ida och Kalle. Eftersom jag trodde att Kalle bjudit hem några vänner och jag och Ida mest skulle hålla oss i bakgrunden så satte jag på mig mina tantkläder innan jag spacklade mig lite sådär lagom och oorkade inte bry mig om att håret såg ut som skit. Ida glider upp på vägen, en timme sen, och meddelar så fort jag hoppat in i bilen att det är utgång som gäller. WHAT!!! När jag ser ut så här? Tack för den du tyckte jag men kände att det får bära eller brista. hade dock inga höga förväntningar på min Lycka under kvällen. På väg ut till Nya Svalsta där min vän och hennes man köpt hus råkade min halva cigarett glida ner mellan framrutan och instrument brädan och utan hopp om att nånsin få upp den kände jag mig ännu dummare än innan.

Kalle står vid grillen och har även fixat allt annat tillbehör till maten, ja utom brödet. jag vet att det var du Ida som fixade det. I vilket fall var det verkligen supergott. Cous-cous och coleslaw till lamm och entrecote. MUMSANS är det enda jag kan säga. Dock var middagsbordet en skvätt överfullt så jag och Ida fick sätta oss vid ett litet hörnbord och smaska upp vårat käk.

Jaha när maten var avklarad försökte Kalles såkallde vänner tvinga mig att vara med på Guitar Hero och alla som var med den där olyckliga kulen för nått år sedan när jag provad minns den fortfarande med smärta i trumhinnorna, sa jag vägrade såklart att ställa upp. När Kalle Trummis österholm glänst med sina trumfärdigheter gick grabbarna över till att spela Wii istället. Det hade faktiskt varit kul att testa men jag hamnade i en bokdisskusion med Sara och sedan ytterligare en annorlunda disskusion som jag tror involverade orangea strumpor med Pontus. Hmm kan ha blitt ett pa glas Rose för mycket?!

Runt 23 tiden var det dax att glida taxi in till Lotsen (vilket påminner mig om att Tobbe ska få en peng nästa gång jag ser honom) då det mycket intellektuella bandet "Kristet utseende" spelade. Mycket bra texter vill jag lova?!

Det spelade inte så stor roll vilket band som spelade, det viktiga vara att sällskapet var toppen och på den punkten blir jag aldrig besviken. Riktigt trevligt...

Syster yster fick ett härligt, men iallafall väntat samtal runt ett snåret av en för full storstrumpa som krävde hämtning och dessutom fulfrågade om Kalle och Ida kunde haka på förbis Svalsta hållet när vi ändå skulle till Ockle? jajja sa Sara sömndrucket och släpade upp både sig själv och Mattajas. Izac fick också följa med på nattlig biltur.

När Paret var avsläppt ville fyllemonstret ha flottig hamburgare med alla tillbehör från MAX.. Jajja sa Sara igen och skjutsade dit mig..
Vilka jävla vatal prsonalen på Max har. Två personal mitt i natten och bara överförfriskade fullgubbar och dessutom drivetrun!!! Stackars dom är det enda jag säger om det.

Min egna fylla  gick över när ett gäng grabbar kom in med en tjej som stolt skrålade - Jag är en Hora och vill suga din kuk, medan grabbarna skrattade rått. Hmm jag skäms över att ha förtärit den giftiga drycken och samlade mig raskt.

Väl hemma hos min sovande familj la jag mig barnen säng (den enda som var tom) och glodde på film innan jag somnade proppmätt efter halva min mpnsterbeställning från hamburgerkedjan.

Tycker ändå att jag var relativr pigg efter mina äventyr även om magen kändes rätt svidig...

Nähä nu ska jag platta håret så dom stackars lärarna på truckskolan slipper få en hjärtattack när jag slår upp dörrarna.

laddar över lite bilde sålänge..








Kommentarer
Postat av: ida

förövrigt så ser det ut som att jag rockat loss på den mindre städade toaletten, vilket inte var fallet vi förevigade bara det hela med en alldeles förträfflig bild... men ser inte modellen lite överförfriskad ut?!

2009-10-02 @ 19:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0