Ojdå

har ju som vanligt fastnat vid det dumma internet utan någonsomhelst tanke på att barnen snart ska ryckas upp ur sina sängar och då är det ju bra om mamman är klar så att dom stackars trötta barnen slipper sin mors hysteriska utbrott för hon glömt kläder och smink...
Men jag blir fortfarande så förvänad när jag hittar människor som bloggar med humor och rå självinsikt. Som öppet erkänner att barn är ett 24 timmars jobb och inte ett accessoar. Då fångas mitt intresse så är det bara.

Nu till det jag skulle göra, visa en del av helgens slit och kanske en och annan bild från mormors kalas om blogg går med på att ladda bilder idag, igår gick det inte ens att komma in på sidan...








Etapp 1 är alltså avklarat och ett lager färg har kommit upp på taket. Brädväggen skka slipas klart och lackas vit och övriga väggar gipsas men sedan har ideërna tagit slut. Någon som har tipps på färger eller tapeter?
Observera att möbler och annat som står kvar ska bort dom också men det råder meningsskiljaktigheter ochbrist på arbetsvilja innan vi kan få bort dom....

Bilder från kalasandet får vi ta ikväll för nu tog tiden slut.


Kommentarer
Postat av: Emily

Ja renoveringen slipper vi, fast det kanske är tur det? Eller nej, det vill jag också göra men det får vi göra senare. Just nu duger lägenheten som det är. Men det är en del att göra ändå, bara inreda känns som ett hyffsat heltidsjobb men satan så kul det är! :D



Det som vore fränt, om man ser på sista bilden, är om man målar alla väggar vita förutom just taket. Där sätter man en gipsskiva som man sedan tapetserar med en fräck tapet med härligt mönster, dock rätt diskret så att man inte får åksjuka varje gång man stirrar upp. Det skulle vara rätt fränt iallafall, eller ja... det är det i mitt huvud när jag väl försöker föreställa mig det, haha. :D

2009-10-20 @ 08:03:46
URL: http://emilychriro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0