Lördag

Eftersom man för nästan fem år sedan tog beslutet att skaffa familj så är det till att sitta hemma en lördag kväll. Fast Denise bjöd med mig på en krogsväng. Surt? Javisst men det är rätt skönt att bara sitta i soffan i morgonrock och inte göra just nått...

Moster Sara ringde tidigare och frågade om inte Lucas ville komma och baka pizza. Såklart han ville det, vi hade precis jobbat klart för dagen också så det var bara att packa ihop och skjutsa barnet till Moster... Gissa vem som var vansinnig för hon inte fick följa med?

Det går sakta men säkert ute hos farfar. Nu är golven målade iallafall, får se nästa hekg om man måste dra ett lager till eller hur vi gör, det ser riktigt bra ut i vilket fall. Orkade dock inte gå upp och ta en bild så ni får hålla er tills nästa vecka...

Barnen har för övrigt fått kaniner också. Robban och Nanna hade tröttnat på sina två så då fick barnen ta över dom. Jag som är hö allergiker blev överlycklig verkligen, men vad faan har man ingen talan så har man inte. Barnen var mer än nöjda iallafall, Lucas har tjatat och tjatat om ett eget djur och var helt i extas på vägen ut i går.

- Mamma, vad heter min kanin? frågade han på vägen ut.
- Inte vet jag du får väl döpa den till vad du vill...
- Jaha då vill jag att den ska heta Adamsson.
- Javisst tycker du det är fint så.
- Aaa och vet du mamma vad jag vill att den ska heta i efternamn?
- Nej det vet jag inte.
- Jag vill att den ska heta Iman i efternamn.
- Ska kaninen heta Adamsson Iman?
- Ja.
- Jaha ja då får den väl heta det då!

Så lät det i bilen på väg till farfar igår. När vi kommit fram och barnen fått bekanta sig med sina kaniner så frågade jag mysan vad hennes kanin skulle heta. Hon sträckte på sig och blev jättestolt samtidigt som hon svarade att det minsann skulle heta - NIN (kanin på Mysans språk).
Perfekt tyckte jag det lär man inte glömma i första hand, försök däremot att säga Adamsson Iman fort...

Nu ska


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu ska VADÅ???



Sååå goda pizzorna blev oxå, ni får vara med nästa gång! Lucas är riktig höjdare på att baka!



Kram

2009-10-04 @ 12:45:08
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0