Fredag

Bestämde mig för att ta lite ledigt idag. Är så sjukt trött på mornarna nu för tiden att kroppen bara vägrar att lyda, varenda ben känns förvandlat till bomull oah ALLT känns jobbigt.

Igår var det fullt ös i skolan. Skönt att det äntligen händer lite. Kvalitet i alla led på förmiddagen och teknisk engelska på eftermiddagen. Christer är ju en så sjukt bra lärare, perfekt kombination av skoj och allvar. Kanske inte blir så inihelvete svårt med engelskan iallafall? Fast å andra sidan är det ju bara dom 20-30 första sidorna i häftet som gåtts igenom, jag antar att det blir värre ju längre fram vi kommer?!

Idag blir det väl till att städa upp röran som ingen brytt sig om i veckan, måste ju ta fram allt julpynt oxå eftersom det är första advent på söndag, det vill säga om kroppen kommer igång nått idag.

I morgon vankas det den årliga middagen med Roines chef och arbetskamrater, då ska den fina klänningen fram. Jag är verkligen sjukt nöjd med den. Inköpt på Cubus den trevliga affären som man nästan kan flytta in i.

Blir inget jobba den här helgen förmodar jag. Kanske åker ut en sväng på söndagen och pular med dom sista listerna bara, men det blir så hattigt att åka ut idag, lämna barnen hos Sara och Mattias i morgon och sedan hämta dom på söndagen, åka ut och sedan hem igen på kvällen. Fast jag vill iallafall, det är ju bara tre veckor kvar till jul då vi hade hoppats att Lucas rum skulle vara klart. Vi får nog ta hela jullovet också och skjuta fram hans premiär av eget rum tills i januari. Har ju inte ens tömt rummet på skit ännu sedan ska all papp rivas ned på tak och väggar innan gipset ska skruvas upp, taket målas tre gånger och allt pill och fix kan startas. Jag vet ju att bara riva papp är en hel helg...

Kommentarer
Postat av: Marcus

Premiär för "Veckans blogg" på min blogg.



Vill du vara med i uttagningen? Anmäl dig i "Då kör vi!"-inlägget!



En länkning på min blogg står på spel!

2009-11-29 @ 19:50:25
URL: http://mrmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0