till slut så..

Efter mycket velande och fram o tillbaka så blev det en afton till slut.
Underbara Syster Yster tog hand om Mysan och Lucas hade redan bokat in sig hos "supermanFarfar", Andreas och Dallen dök upp runt åtta och efter ett par timmars piffande och min kära väns garantier för att det var en lyckad sådan så bar det av mot Nycopia där vi fortsatte hos Dallen. Mike dök upp och som vanligt väntade you tube och alla roliga klipp. När alla var lagom salongsberusade (en del mer än andra) Var det dax att bege sig till Tellus.
Lagom med fjortisar men även ett och annat bekant ansikte dök upp. Bland andra min lilla valp till Kusin. Söt ända tills han kallade mig kärring. (Jag lät honom komma undan med det eftersom jag är såpass mogen att inse att för honom måste jag ju vara det). Johan svepte in som en solstråle och bköd på sin positiva livsyn, cant wait to here it again.
Även Annzoo var ute och svängde sina lurviga.

Efter en inte allt för lång stund blev Mike utkastat för att han promt var tvungen att bufflas med någon (han försäkrade att han var helt oskyldig) Så han och Andreas fortsatte till Rockbaren och Dallen som hade arbetsdag kl 7 en söndagmorgon avvek för en god natts sömn.
Jag och min för en gång skull behändiga (trots alkoholintag) sambo svängde dock en stund till innan det var dax för den obligatoriska pizzan sedan slöt vi upp med övriga på Rockbaren.
Lagom med folk varav några kändisar.

Tidigare än vanligt skulle vi på efterfest i ockle som slutade utanför en lägenhet i Nyköping som bar av till efterfest i ockle för attt till slut inte bli nått iallafall så vi var hemma igen till kl 2. Roine ställde sig och lagade mat till mig och Andreas. MMMM gott med hemlagat när man är rund om foten.

Somnade hyfsat tidigt och hyfsat nykter för en gångs skull och vaknade inte igen för kl 10 på söndagmorgonen. Kallsvettig efter min fruktansvärda våldtäkts dröm. Bläää när man kan drömma så verkligt.
Städade på söndagen undan det värsta innan en någorlunda outfit valdes för att lämna Andreas hos sin bil och för att hämta prinsen hos Farfar.

Lucas hade som vanligt trivts som fisken i vattnet och hittat på diverse hos sin Farfar, på vägen till Sara för att hämta nästa troll skulle vi bara in och handla lite lunch och då kom minsann Sessan åkades med sin mormor. Dom skulle också handla vilket inte alls blev bra när vi dök upp. Mysan förvandlades inom loppet av några sekunder till en riktig lliten gaphals.

Vi åkte hem direkt och eslöt oss för att hämta alla sova över saker senare.
Lagade mat, åt mat, la Mysan tröttmössa på vila, vek ihop all tvätt (utom strumpor, jag HATAR strumpsortering) sedan bytte både jag och Lucas kläder innan vi smöh oss iväg eftersom trötta Pappan somnat på soffan. Vi begav oss till Jade Per och Filippa på lekstund.

Barnen lekte (och kivades) Mammorna la pärlplattor och Pappa Per byggde något som vanligt. Trevligt med sällskap (och Kaffe). Efter en stund ville barnen inte leka mer och det blev mer kiv, jag avbröt innan mitt barn gjorde nått riktigt dumt. Åkte till Kvantum för att inhandla lite kvällsmat (vaddå storhandla? vad e det?) innan vi hämtade sakerna hos Sara.

Lucas ansåg att det var hans tur att sova hos Sara, vi gick inte ens in för jag känner min herre, hade inte fått ut honom utan hysteriskt anfall.


Tack Sara och Farfar för att ni gjorde lördagen möjlig och Tack Andreas för du underhåller dina vänner, Och Dallen för att du alltid ställer upp med din lght och sjuka humor. Jaaa och Mike oxå såklart du var ju också en bidragande orsak till en lyckad kväll.
Roine fyllskalle med Dibors glasögonjaja det får duga

Kommentarer
Postat av: Sara

Så lite så, klart jag ställer upp när jag kan! Det var mysigt :)

Men nu tror jag att jag gått och dragit på mig något, känner mig inte alls pigg nu... dumma Anna har nog smittat mig :P

Tur att jag ändå tänkt vara hemma imorgon, hoppas jag är pigg på onsdag igen så jag orkar göra provet... bläää vill inte vara sjuk!

2009-03-09 @ 20:00:31
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: Sara Rodas

haha jo om det ändå vore så väl... Det är något med Izac också, hoppas det inte är något allvarligt bara... ska ut på morgonpromenad nu och se hur han mår annars blir det iaf ett samtal till lilla veterinären (IGEN) suck...



Skönt att skolan är lika flexibel i tider som i uträkningar och svar :P

2009-03-10 @ 08:32:31
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: cicci

HAHAHA ja ibland e det inte så illa med flexibilitet även om det oftast retar vansinne även på mig... (nej vad gör jag här, plugga var det jue)

2009-03-10 @ 09:43:49
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0