Perfekt slut på en härlig helg

Efter nån timme snögubbsbyggande och pulka åkning gick vi in i värmen för att äta lite lunch....





Båda barnen åt ordentligt på sin lekservis och efter maten gick Roine och mysan och vilade lite middag. jag och storbus åkte för att gratta Ida.
Hela släkten var där och Lucas blev jätteblyg.. han fick två sockerkaks bitar att mumsa på (och smula ner ett helt golv med sedan gick han och Smilla in på hennes rum. Jag Pontus och Sara fick vara med en stund för att det inte skulle vara så läskigt. Helt plötsligt blev barnen bästisar och spenderade nästan två timmar därinne tillsammans. Jag tror aldrig Lucas har lekt så bra ihop med nån. Med tanke på att Lucas och Smilla typ aldrig träffas så blev jag väldigt överraskad.



Helt otroligt nöjd så bar det av hemåt (Lucas var ju inte lika nöjd över att behöva lämna sin nyvunna vän, men efter en macka så gick det bra). Hyrde två filmer innan hemkomsten. Barn och Pappa glodde på film medan jag körde storröj i skåp och lådor. Tvingade slöfisaen att skruva upp min nya hissgardin och sedan var det dax att umgås lite i barnrummet innan läggdax.

Lucas somnade efter en inta allt för lång stund, men Mysan körde på med sin nya grej..... Min Pelle, Stina sessen, bajsa pottan, kissa pottan, käcke, Såsssa, ja och en hel del annat innan hon också somnade in...

Första natten på länge förövrigt som båda har sovit i sina sängar utan ett ända pip eller spring på natten.. Underbart... nu ska jag göra mig vacker och lämna kidsen på dagis.. Sen ska jag beta igenom det sista i första pärmen Metallurgi läsa lite fysik och i eftermiddag kommer förhoppningsvis Smilla Loke och Ida på besök.... Wiee det 'r nått att se fram emot...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0