Lördag

Och bara två dagar kvar till skolan börjar. Undrar hur det ska gå att ta sig upp så tidigt varje dag och undrar hur det blir för barnen som varit hemma i 3½ månad att å på dagis hela dagarna?

Det var ju aldrigt några problem förrut men nu känns det rätt elakt faktiskt,,,,
Tänkte först att jag skulle börja promenera till skolan varje dag, sen kom jag på att det kanske barnen inte alls orkar,,,, Dom brukar ju vara tröttare än tröttast när man väcker dom på morgonen. Ja det återstår att se på måndagsmorgonen.

Igår lekte vi med "Tennis" och Algot i parken för ovanlighetens skull. Algot var rätt grinig men dom andra lekte på snällt och sansat.
Mysan och Dennis gill konceptet att springa omkring och ramla i högar eller att springa runt vindskyddet och i kör skrika "hejdo mamma do"... Knasbollar, men dom är riktigt söta ska jag säga.... När Algot var som allra värst passade Lucas på att springa omkring med småbusarna han med. Det tyckte dom var kul, när en "stor kille" ville leka med dom en stund.

Som vanligt när man masat ut arslet i parken så börjar det att regna, så det var ju bara att efter nån timme packa ihop allt och alla och ta sig in. Lucas följde naturligt vis inte med hem utan skulle vara hos Algot och äta "kungfumat" (nudlar om ni inte visste det).

Sedan segade sig den toktrista dagen fram, gjorde lite mussevåfflor, drack lite kaffe, glodde på tråkig tv... tjaa nästan allt var bara jättetråkigt..
Det kan vara så att jag har abstinens efter som boxen är slutkollad på men jag vet inte... Sitter just nu och finular på om man ska väcka liv i Linda däruppe och låna filmen så jag har något att pyssla med medan resten av familjen sussar sött...

Det är väl bara en tidsfråga dock innan dom kommer upp, dundrandes som 35 elefanter dock.

nehej kanske ska ta den där koppen kaffe som står och väntar på mig, en liten morgonciggeluring och njuta av lugnet hur länge det nu varar?

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0