Måndag morgon

Hihhi, sitter som vanligt framför datoren så här på morgonen. Blev alldeles precisens livrädd när min dotter vrålade HAMBURJARE och sedan slocknade igen,,, Man vet aldrig när man har dom små i närheten.

Helgen då? Vi kan väl börja med en trevlig fredag?

Var hos en jobbcoach för första gången, det verkar som om jag faktiskt skulle kunna få ut något av det, att få jobba på det jag är dålig på är ju inte bara bra utan helt enkelt toppen. Den här sommaren kanske inte blir så sugig iallafall. Har man något kreativt att hitta på förrutom barn och hus så brukar ju livet gå lite lättare. låter jättehemskt men så är det faktiskt. Tror det är enormt viktigt att lägga tid energi och engagemang på sig själv emellan varven.
Hem för att röja lite med skitungarna. Mamma kom förbi på en liten fika ute i snålblåsten sedan åkte vi in till stan för att leka en stund med Jenny, Emilia, Gabbe och Flisan. Barnen lekte mest i syskongrupper men verkade iallafall trivas i varandras närhet.
Sedan vidare för att handla presenter till lillkusse Amelia. Mysan fyllde också år och eftrsom mina barn är äckligt bortskämda fick dom en varsin kikare...

Lördagen var en helt magisk dag med en blandning av det bästa i livet. Morgon och förmiddags stund med barnen, sambo och farfar, sedan pyste dom iväg på kalas i Nrkp medan jag röjde undan den värsta skiten. Smuttade på lite rose vin och försökte hitta en kläd som jag varken såg ut som en heffaklump eller kärring i. Hmh inte det lättaste...

Jenny hämtade mig, vi åkte och handlade och sedan hem till saxvägen för att iordningställa middagen. Åh vilken middag sedan. Den som missat maten hos jenny har missat något smaskigt, det vill jag bara lova.

Härligt värre att återse alla gamla vänner, det är fan hur länge sedan som helst. Synd att inte lalle kunde var med men det hör väl till vuxenlivet att aldrig någonsin så kan alla?.

Efter precis lagom av allt kom Sambo och hämtade mig, hem och sova för att orka livet i morgon...

Söndag, sovmorgon till klockan 10 och sedan sol och underbart lugn hela dagen (och ja jag tokignorerar Lucas abstinens efter spel med medföljande hysteriskt utbrott). Ann-sofie kom förbi på en bulle, sedan handlades det lite innan middagen skulle påbörjas.
Barnen åt med god aptit, bara pommes, som vanligt men vi andra uppskattade maten iaf.

Sedan låg jag i solstolen resten av dagen, någon annan tog hand om disken och röjningen och barnpassandet. Det kan man kalla mors dag. Att bara slappa!!! Lovely, vem kom på att mors dag bara skulle vara en gång om året?


Nähä, själv hoppas jag på en uppenbarelse i veckan, vi får väl se vad den har att erbjuda?!

Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0