Torsdag

Och äntligen läggdags för små kottarna,,, Fast det är samma visa varje kväll.. Ett evigt skrikande först på båda två för dom minsann inte alls är trötta sedan lugnars sig storbus och vill lyssna på saga. Visst det kan jag köpa men den andra lilla Fian ger sig ALDRIG!!!! Hon har ont i magen/ryggen/benen eller är törstig eller är rädd för spöken eller är kissnödig... ÅHHHH jag hoppas HOPPAS att detta är en period som ger sig inom en snar framtid för jag bryter ihop på barnet... Just nu ligger hon i sin säng och bönar - Jag har ont i magen mamma, snälla, snälla, snälla, mamma jag vill inte sova i min bajs säng, mamma, snälla, snälla mamma!!!

Som sagt det är bara 16 år kvar innan 18 års dagen,,,

Idag har det åtminstone varit en relativt lugn dag, jag gick upp vid nio när klockan envist vibrerade under kudden och fick både två och tre koppar kaffe innan jag tyckte barnen kunde knata upp. Strax efter 11 hade alla fått på sig kläder och ätit frukost.
Mamma fick piffa sig lite och byta dom bekväma målarbyxorna mot lite tjusigare kläder innan vi for iväg till McD för ännu mera föda,,, Fick stressa på barnen lite tyvärr eftersom bion började kl halv två och klockan redan närmade sig ett. Konstigt nog fann dom små liven sig i det och följde med utan protest.. Kanske var det bion som lockade mer än en stressad mamma men ändå det sparar massor på det obligatoriska mamma samvetet när barnen är följsamma. Betalde biljetterna, gick och kissade, köpte popcorn och sedan var det insläppningsdax. Jag undrade i mitt stilla sinne hur sjutton det här skulle gå när båda två tycktes ha myror i rumpan under reklamen men när filmen väl börjat var båda stilla och rara....

1½ timme och en stor popcornburk senare så var vi redo för hemfärd igen... Mysan satte igång direkt utanför bion med sitt sedvanliga, -Jag kan inte gå!!!BÄR MIG!
Svaret blev samma som vanligt ALDRIG men hon lugnande sig när vantarna åkt på och ett löfte om pannkakor uttalats...


Väl hemma när pannkakorna intagits och den vanliga blodigelliknande pappahälsningen utförts var det dax för tvspel igen. Hade herrn fått bestämma hade det varit dax redan från det att vi parkerade bilen men lyckligtvis så är det inte alltid han som är herrn i huset... Mysan lekte vetrinär med Lucas stora "nallebörn" och gav honom sprutor och plåster medan pippi puff rullade.. Undrar hur många gånger man kan köra en DVD skiva innan den pajar?

Nähä om man skulle koncentrera sig på brasan istället den har slocknad 118 gånger den senaste immen, vettefan vad som är felet den här gången? Säkert nått jätteenkelt som jag ännu inte lärt mig om kaminer, förra gången hade jag petat till spisplattan så den sög tjuvluft men det har jag ju faktiskt kollat den här gången..

Nu äntligen börjar det gäspas inne hos gaphalsen också så man kanske hinner se lite CSI iallfall...

Tack och god natt

Förövrigt längtar jag till sommarn.. Gör inte ni?



Kommentarer
Postat av: Anna

JO så in i h*****e

2010-01-11 @ 07:20:11
URL: http://extremtradioaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0