long time no see

usch vad dålig jag varit på att skriva ett par rader här. Men när mna suttit i skolan och skrivit och räknat i drygt 8 timmar är man så där sugen sedan när man kommer hem.
Livet går för tillfälligt alldeles för fort. Upp kvart i 6 varje morgon för en stunds lugn och ro med kaffe innan kroppen vaknat så pass att man kan masa sig in i badrummet för en sminkning och allmän uppfräschning. Väcka barnen strax innan kl 7 och tvinga på dom kläder medan dom vaknar till. Sedan ner till förskolan så dom får lite frulle i magen medan jag sticker till skolan. Sedan är det hög koncentration som gäller. Just nu läser vi, TPM-underhållsteknik, Konstruktionsteknik-Teknologi, Processteknik-Metallurgi och Hydraulik-Pneumatik.
I bland önskar jag att mina grå där uppe var lite mer snabbtänkta, och aningens mer allmänbildade, då hade det här med skolan gått lite bättre, ine för att det går dåligt men ändå.

Efter ca 8½-9 timmar är det dax att hämta barnen, innan man äntligen får komma hem. Äta lite, ta en sväng ute i parken om nån orkar annars får man pula med något man ignorerat dagen innan. Det är ju inte direkt så att mitt hem är välstädat, NÅGONSTANS!!!

Tur att mina barn känns så trygga på dagis, annars hade det här aldrig gått, det är jag övertygad om. Och att det märks så tydligt på dom att dom trivs där. Trots tidiga mornar och sena eftermiddagar är dom ändå relativt pigga och glada att ha och göra med på eftermiddagen/kvällen.

För övrigt har jag inget nytt att dela med mig (eller jo kanske, men det får bli en annan gång). Förrutom att tidigare problem var överanalyserade och numera lösta. Det känns bra!!!

En gammal parkbild




En tur på stan i våras med mamma




En jättetrött My som inte vill vakna




En tuffing på väg hem från farfar



Ett bus av MY hos Farfar



Det får vara allt för denna gång


Kommentarer
Postat av: Anna

dom är alldeles för söta ibland dina barn!

och jag håller med och att dagarna bara flyyyyger förbiiii :)

2009-09-03 @ 22:19:18
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0