jag ber om ursäkt..

För mitt ursopiga bloggande förra veckan.

I torsdags vankades det kalas hos Gabriel som uppnådde den stolta åldern av 12 månader. Mysan blev kär i ytterligare en "bäse" och Lucas ville inte åka hem förrän alla "pesenterna" var öppnade. Tillslut lyckades jag med god övertalningsförmåga och inte en droppe svett att få med båda barnen hem.

Lekte lite på kvällen barnen fick vara vakna lääännge för att mamma skulle få sig en sov morgon på fredagen. Tji fick jag. Halv åtta började buset. Förstår inte vad som hänt med mina annars så morgontrötta barn, har väl aldrig varit vakna innan kl nio om ingen hoppar i deras sängar?!

I vilket fall var det dax för besök på öppna förskolan på Nico på fredag förmiddag. Helt underbart place som ungarna kan springa hur mycket som helst. Smilla och Felix var såklart med och sprang bort lite energi. Vilmer och Loke fick också följa med men har ju inte riktigt samma bus att bli av med, ÄNNU kanske man sak tillägga. Under sång stunden satt Lucas i mitt knä och surade medan Mysan och Smilla satt brevid varandra och höll i varandras händer. Mysan imponerade sin mamma genom att sjunga med på alla sånger och gjorde dessutom rätt rörelser till alla sånger.. Jätte duktig liten tjej.

Efter en mycket trevlig förmiddag bar det av hemmåt för att slänga ihop lite lunch innan Pappa skulle ha skjuts till Vagnhärad för ett kryssningsäventyr med Andreas.

Det var lugna gatan resten av eftermiddag/kväll på fredagen. Ungarna somnade väl strax efter halv nio och mamma strax efter. Varj ju tvungen att avsluta dom obligatoriska övningarna innan John Blund dök upp.

Lördagen började bra. Åkte till mamma för en stärkande macka innan vi skulle in (och minst sagt göra stan osäker).
Mysan var arg för hon ville köra vagnen själv (läs toktrött) och Lucas var sur och tjatig för han ville till leksaksaffären.
Inne på Åhlens hade Mysan äntligen somnat och Lucas grät krokodiltårar för han så gärna ville titta på lekssaker (dom inne på Åhlens var bara FULA).
Jag visste vad jag gav mig in på men stegade i vilket fallmot BR butiken, mina aningar besannades efter ca 1 ½ minut då Lucas krokodiltårar förvandlats till mega vattenfall av tårar, snor och krupphosta.
Han skulle ha en ROBOT (för 500:-) för det hade hans Farfar lovat. Eller hur svarade jag och bar ut monstret från affären.
Han sparkade skrek och krupphostade hela vägen till bilen, sparkade sönder hans sida av inredningen i bilen och rev sönder några papperskassar i ren ilska.
Underbart humör den där lilla pojken, tror jag fick fel barn med hem från BB.
Lämnade Mysan och mamma hemma i Ockle och skjutsade ut Lucas till farfar. Han sov på vägen dit och när han vaknade var han bara ledsen, ilskan hade gått över. han ville inte stanna hos supermanfarfar (hans egna benämning på sin farfar). Okej sa jag då åker vi hem igen då och lovade diverse roliga saker till kvällen. Men han hann ändra sig innan vi kom iväg och efter en liten stund var han överlycklig över vart han skulle få sova över.

Åkte tillbaka till mamma för Lunch. MMMMM det var smaskigt, hann knappt äta färdigt innan en konstig fullgubbe ville bli hämtad i Vagnhärad. Det var bara att pcka in barnet i bilen och Pysa iväg.
My blev överlycklig för att Pico var hemma hos Andreas. Att pappa var där gjorde det ju inte sämre.

Nej nu får jag fortsätta i ett senare skede för nu kallar Dagis och Skola.

Vi höörs!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0